تهران - ایران اُنا: فرد به عنوان مهم ترین منفعل در نظام های تربیتی دارای چه ویژگی هایی است؟ایا تمام این خصوصیات در نظام تربیتی لازمند؟کدام بخش نیاز به تحول دارد؟بحث های این چنینی در قالب نظریات تربیتی مطرح می شوند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 7706
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 8 تير ماه، 1394 -
03:30
![]()
![]() استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: برای پرداختن به نظریات تربیتی در وحله ی اول کلیات این موضوع و سپس جزئیات ان ارائه می گردند .این روش به خواننده کمک می کند تا تصویر درستی از موضوع در ذهن خود داشته باشد.به همین دلیل و به تناسب وقت کلیات موضوع معرفی می شوند و طبیعی است که در هر مورد به طور جداگانه ارائه مطلب می گردد. تاکید می شود که این نظریات شخصی بنده است وهیج ارتباطی با اشخاص حقیقی یا حقوقی ندارد.موضوعات کلی عبارتند از: الف:دوران های زندگی منظور از این بخش پرداختن به مراحل زندگی از ایجاد تا مرگ است وطبیعی است که در هر مرحله مباحث ان مورد بررسی قرار می گیرند.ویژگیها،خصوصیات،اثرات و ...........از جمله ی ان هاست. ب:خانواده در این بخش به نکات مهم خانواده مانند جگونگی تشکیل،رفتار،اثرات و ارتباط ان ها با نظام تعلیم و تربیت اشاره می شود. این بخش مهم ترین بخش ارتباطی با رشد تربیتی است. ج:مدرسه بحث مکان رسمی تربیت در جامعه و انواع برنامه های مدرسه ایی ،نقش معلم،کتاب های درسی،مدیران وسایر دست اندرکاران فعالیت های تربیتیاز جمله نکات مربوط به این بخش است. د:جامعه جامعه از نظام تربیتی و تعلیم و تربیت از جامعه چه می خواهند. تاثیر انواع جوامع بر پیشرفت یا عدم پیشرفت نظام به جه میزانی است؟ در این بخش نوع ارتباط بین انها در قالب نظزیات ارائه می شوند. ذ:سیاست ارتباط میان سیاست و تعلیم وتربیت جه نوع ارتباطی است؟ ایا این ارتباط باید وجود داشته باشد؟کدامیک بر دیگری اثر بازدارنده دارد؟سیاست مداران در نظام تربیتی جه می کنند؟در این قسمت نکات مهم تربیتی توضیح داده می شوند. ر:خصوصیات فردی فرد به عنوان مهم ترین منفعل در نظام های تربیتی دارای چه ویژگی هایی است؟ایا تمام این خصوصیات در نظام تربیتی لازمند؟کدام بخش نیاز به تحول دارد؟بحث های این چنینی در قالب نظریات تربیتی مطرح می شوند. مباحث مربوط به هر کدام در جایگاه خود مطرح می شوند و بار دیگر تاکید می کنم که این نظریات مربو ط به خود بوده وارتباطی با اشخاص ثالث ندارد.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : یادگار امام ره موضوع سراج میشود [ يكشنبه، 25 اسفند ماه، 1392 ] 943 مشاهده
خاطرات شهر شوش - قسمت 36- کاوشگران [ چهارشنبه، 5 دي ماه، 1397 ] 724 مشاهده
برنامه های بسیج جامعه پزشکی در دهه فجر [ سه شنبه، 10 بهمن ماه، 1396 ] 539 مشاهده
پیرترین رزمنده دفاع مقدس در جبهه شوش+تصاویر [ جمعه، 6 آذر ماه، 1394 ] 1609 مشاهده
جامعه ی انسانی -9- درک انسانی [ دوشنبه، 28 تير ماه، 1395 ] 696 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|