تهران - ایران اُنا: آموزش زبان مادری هیچگاه دیر نیست. افرادی که ابتدا زبان مادری و سپس زبان مدرسه ای را می آموزند دو زبانه نامیده می شوند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 7748
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 11 تير ماه، 1394 -
03:30
استاد جعفر دیتاروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: با اتمام دوره ی جنینی و تکمیل رشدفرد -دوران نوزادی او اغاز می شود.در این دوره محیط زندگی با شرایط جنینی کاملا متفاوت است.نیازهای تربیتی او ادامه وتکمیل دوره ی جنینی است.قابلیت ها منتقل شده اند. پایه و اساس اینده فردبا انتقال توانایی ها شکل گرفته اند.در این دوره که دوره فراموش شده نام داردحفاظت از نوزاد برای ادامه حیات امری ضروری است. فراموش از این نظر که هیچ کس زمان نوزادی خود را به یاد نمی اورد.در این دوره فعالیت تربیتی در نوزاد به صورت انتقالی انجام می گیرد و فرد در انتخاب ان نقشی ندارد.سه نکته ونظر تربیتی در این دوره قابل بررسی است. الف:اموزش شیرمکیدن ب:نوع شیر دهی ج:کلام اموزی در مورد شیر مکیدن هیچ نوع اموزشی از طریق مادر نیاز نیست.نوزاد به محض بر خورد با سینه ی مادر ان را می مکد.مادر به او مکیدن را نمی اموزد.نهایت کاری که مادر انجام می دهد گذاشتن پستان در دهان اوست.اینکه چرا نوزاد ان را پف نمی کند و یا حتی در حیوانات جرا مستقیما به طرف پستان مادر حرکت می کنند از نظر تربیتی -فاقد نیازهای اموزشی است.این نظر زیست شناسان که ان را نوعی عمل غریزی می دانند از نظر تربیتی قانع کننده نیست.از نظر من این نیز یک نوع قابلیت اماده در ژن والدین است که منتقل می شود.هیچ نوع تلاشی برای رشد در این زمینه نیاز نیست. در مورد نوع شیر دهی نکات تربیتی وزمینه ی اموزشی مهمی وجود دارد.من معتقدم که زمان -مکان وجهت شیر دادن در رفتارهای اینده و در نهایت تربیت فرد موثر است به همین دلیل می گویم:اگر در سکوت این کار انجام گیرد فرد در اینده پرخاشگر خواهد شد .به عبارت دیگر قابلیت های پرخاشگری و ارامش هر دو موجودند اما این نوع شیر دهی باعث رشد پرخاشگری می شود.برای اطلاع بیشترنکات مهم تربیتی این نوع شیر دهی را به صورت خلاصه بیان می کنم. _در سکوت به نوزادان شیر ندهید که با عث نا ارامی او در اینده می شود. _در هنگام شیر دهی برای انان سرودهای زیبا بخوانیدتا ارامش گیرند. _در هنگام شیر دهی سر انها را مالش و یا خارش دهید تا احساس تنهایی نکنند. _در هنگام شیر دهی انها را کاملا سیر نکنید تا دفعات بیشتری در کنار شما باشند واحساس خلا نکنند. _اگرنوزاد از شیر مادر محروم است مادر شخصا و در اغوش خود او را شیر دهی نماید. _در هنگام شیر دهی طبیعی یا غیر طبیعی زمان بیشتری به سمت چپ مادر اختصاص یابد. در مورد کلام اموزی نکات تربیتی قابل قبولی وجود دارد.در این دوره نوزاد قابلیت اموختن هر زبانی را دارد.این که نوزاد فقط زبان مادری خود را قابل است به هیچ عنوان درست نیست.به طور خلاصه: _از ابتدای تولد با نوزاد مانند انسان رشد یافته صحبت شود تا سرعت یادگیری افزایش یابد. _از بکار گیری کلمات بی معنا در برخورد با نوزاد (کخه )اجتناب شود که این امر باعث کندی زبان اموزی می شود. _ با نوزاد به زبان اموزشی صحبت شود و یادگیر ی زبان مادری بعد از ان قرار گیرد زیرا در هنگام اموزش در مدرسه فرد مجبور به ترجمه در ذهن می گردد و این نکته برای او یک مانع اولیه در دوران تحصیل خواهد بود. اموزش زبان مادری هیچگاه دیر نیست.افرادی که ابتدا زبان مادری و سپس زبان مدرسه ای را می اموزند دو زبانه نامیده می شوند.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : درد دل های تربیتی - بیست و چهار - نماد برنامه [ جمعه، 14 آذر ماه، 1393 ] 1701 مشاهده
تربیت در عاشورا: اهداف تربیتی در عاشورا [ شنبه، 25 بهمن ماه، 1393 ] 1332 مشاهده
حجاب در ترازو - بخش هفتم [ چهارشنبه، 3 دي ماه، 1393 ] 1606 مشاهده
ازدواج های غیر رسمی وارداتی غرب است [ چهارشنبه، 9 مهر ماه، 1393 ] 1561 مشاهده
درد دل های تربیتی -بخش بیستم - نماد کتاب [ يكشنبه، 4 آبان ماه، 1393 ] 1728 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|