اهواز - ایران اُنا: فضایل علی(ع) آموزنده فضایل انسان و انسانیت است و اگر انسانها بخواهند به معنای راستین انسان ، انسان شوند و از صورت انسانی بگذرند و به سیرت انسانی برسند باید تا اندازه ممکن این فضایل را بدانند و در آنها تامل کنند . |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 7786
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 15 تير ماه، 1394 -
03:30
ایران اُنا - سید رسول موسوی: برای آغاز سخن در ارتباط با پیام آیه ما اَتاکُم الرَسوِل ... به گفته حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره می کنیم: « گواهی دهم کاین سخن راز اوست توگوئی دوگوشم برآواز اوست » و به انسان معتقد و تکامل طلب و شناخت اندیش ودین باور باید بگوئیم که 1- قرآن نوری قطعی وروشنگر است که از سوی خداوند بر پیامبرنازل شده است 2-آنچه از خدا (ازجانب خدا)حلال یا حرام شده است تا قیام قیامت تغییر پذیر نیست (یعنی دین پیامبر اکرم ابدی ، صراط مستقیم نیز ابدی است همین دین است اِنّ هذا صِراطُ رَبُکَ مُستَقیما) 3-تفسیر کردن قرآن ، فقط وفقط کار علی (ع) است و بس . پس تفسیر درست قرآن را از او یادبگیرید ، که او نیز از خود پیامبر آموخته، چرا که علی (ع) نزدیکتر به پیامبر وعالمتر وعاملتر به قرآن بوده است4- سلسله امامت در فرزندان پیامبر است 5- این سلسه از علی (ع) شروع و به مهدی قائم (عج) منتهی می شود به همین دلیل شناخت علی (ع) وسیره اش وتعالیمش ، هم بسود بشریت و هم به سود شیعه ای که در طول تاریخ ، فدای علی (ع) وتعالیم علی گشته است. در واقع شناخت تعالیم علی (ع) مخصوصا عدالت و حفظ کرامت انسان از جمله برای اصناف مختلف و حکومت های مدعی دین و تشیع و جوانان سرگشته ، نه تنها بسیار سودمند ، بلکه لازم و تکلیف است . آری علی (ع) می تواند به جوانان شور و شعور زندگی انسانی را بچشاید ، پس اگر جوانان جامعه هر روز صبح یک کتاب درباره علی (ع) واخلاق ومردانگی وشرف و آزادگی و انسان دوستی و عدالت گستری و ضعیف نوازی و قلدرشکنی او منتشر کنند هنوز هم کم است . فضایل علی(ع) آموزنده فضایل انسان و انسانیت است و اگر انسانها بخواهند به معنای راستین انسان ، انسان شوند و از صورت انسانی بگذرند و به سیرت انسانی برسند باید تا اندازه ممکن این فضایل را بدانند و در آنها تامل کنند . غم آن نیست که در آتش غم سوخته ایم حسرت ما همه این است که کم سوخته ایم از دید علی (ع) قرآن بدنبال جامعه ای است که همه شئون آن منطبق ودرخط اسلام و سیاست آن ، حاکمیت آن اقتصاد و زندگی مردم آن ، سلامت بازاراها و معاملات آن ، زهد عالمان وسلامت و زندگی واعظان ، عدالت و تعهد و پارسائی امامان جمعه و جماعت آن ، حفظ کرامت وارزش انسان آن بر مبنای تعالیم خود قرآن است . علی (ع) در فرازی از منشور علوی می فرماید: « دین را پناهگاه خودساز وعدالت را بجای شمشیر به کار بر ، تا از هرگونه پیش آمد بدی ( مخالفت و دو دستگی ) در جامعه آسوده شوی وبرهرگونه دشمنی پیروز آیی» (1) یعنی در دژی استوار از اعتماد راستین مردم ، جای داشته باشید . این فراز از منشور علوی ، از افتخار آمیزترین سخنانی است که در تاریخ بشر گفته شده است چراکه عدل را بجای شمشیر قراردادن ، یک شعار بزرگ انسانی و کامل است . شمشیر بجای عدالت وتوسل به قدرت برای رام و آرام نگاه داشتن مردم و قشرهای محروم از عدالت است که ظلم به مردم را ظلم بر خویشتن میداند ، یعنی اینکه ، زمامدار برای مردم به مفهوم در خدمت مردم وخادم آنها بودن است . مدیریت در حکومت اسلامی واقعی یعنی کار کردن با مردم ، میان مردم ، برای مردم است. در اندیشه علی (ع) حکومت و مدیریت جز وسیله خدمت و عدالت نیست وهرگز ابزار کسب قدرت و ثروت تلقی نشده است آن حضرت در ضمن خطبه ای چنین فرموده است : « خدایا تو خودمیدانی آنچه از ما رفت ، نه بخاطر رغبت در قدرت بود ویا رسیدن به بهره ای ناچیز از مال دنیا نیست» (2) یعنی اینکه این همه تلاش ومبارزه برای دستیابی به قدرت و ثروت نبوده است . به شما که مدعی اصلاح جامعه اید ومرتب می گویید ماباید به اصلاح جامعه فکر کنیم و دست به اصلاحات بزنیم باید بگویم که اجرای عدالت و اصلاحات به مقدمات نیاز دارد ما هم به اصلاح جامعه می اندیشیم و به شما بزرگواران که هم مسلمان وهم شیعه علی (ع) و علی (ع) امام شما و امام همه مصلحان بزرگ تاریخ میفرماید : « توده و جمهور را جز به اجرای عدالت چیزی آن را اصلاح نمی کند » ونیز می فرماید: « خداوند ،سامانی واصلاح جامعه را در گرو اجرای عدالت قرارداده است .» آیا با ترویج زیاده طلبی و رانتخواری وتفاخر به ثروتمندی و تبعیض میشود جامعه را اصلاح کرد ، این جهت گیری ها ، جامعه را به سوی ارزشهای ضد اسلامی دوران جاهلیت سوق می دهد ونه تنها اصلاحات در جامعه بوجود نمی آورد ، بلکه مردم را از پیروی خرد و دین عقلانی ومعتدل اسلامی باز میدارد .
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : روحانی امشب در اهواز ماندگار شد [ سه شنبه، 24 دي ماه، 1392 ] 1273 مشاهده
بررسی چالش های پیش روی کارخانه قند شوش [ پنجشنبه، 5 مرداد ماه، 1396 ] 1378 مشاهده
گرد و غبار در راه خوزستان [ جمعه، 16 بهمن ماه، 1394 ] 1295 مشاهده
رحیمی فر: احساس تکلیف کنم به صحنه می آیم [ چهارشنبه، 24 تير ماه، 1394 ] 1885 مشاهده
جهیزیه 148 نو عروس در شوش تامین شد [ دوشنبه، 21 بهمن ماه، 1392 ] 2485 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|