تهران - ایران اُنا: رشد تربیتی با نقشه و حساب شده در این مرحله اجتناب نا پذیر است. شکل های مختلف رشد نمو پیدا می کنند و به تعداد ان ها اضافه می شود. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 7834
ارسال شده در مورخه : شنبه، 20 تير ماه، 1394 -
03:30
استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: دوره ی نوجوانی پایان مرحله سخت تربیتی است .به دنبال ان دوره ی ارامش روحی و روانی افراد اغاز می گردد. در این دوره خواسته ها شکل معنا داری به خود می گیرند. رشد تربیتی با نقشه و حساب شده در این مرحله اجتناب نا پذیر است. شکل های مختلف رشد نمو پیدا می کنند و به تعداد ان ها اضافه می شود. تفکر احساسی به تفکر منطقی تغییر جهت می دهد. تلاش های تربیتی باید در جهت شناسایی نیازهای این دوره برنامه ریزی شوند.نیاز های مهم این دوره که با انواع رشد قابل براورده شدن هستند عبارتند از: _نیاز به استقلال و کسب هویت شخصی _نیاز به زمینه ها ی ابراز وجود و شخصیت متعالی _نیاز به شناسایی قابلیت های تحصیلی و ادامه ی تحصیل _نیاز به درک خواسته ها _نیاز به تغییرتفکرات احساسی به انتزاعی _نیاز به درک روابط اجتماعی و تشکیل خانواده _نیاز به رشد در وسیع ترین شکل ممکن _نیاز به درک تفاوت های فردی و جنسی _نیاز به حمایت های روانی و روحی _نیاز به حمایت های مادی خصوصا کسب درامدهای شغلی در این دوره فرد بالاترین امادگی برای بیشترین رشد در زمینه های مختلف را داراست. برنامه های منسجم و منظم با توجه به تفاوت های فردی ,میسر خواهد بود.از نظر تبدیل قابلیت های مثبت تربیتی به عملیاتی ,این دوره با مشکل جدی روبرو نیست. میدان دادن به ان ها برای شناسایی قابلیت ها و اولویت بندی ,حد اقل چشم داشتی است که از فعالیت های تربیتی انتظار می رود. این نکته فراموش نشود که عدم توفیق در برنامه ریزی ضربه ی جبران ناپذیری به این دوره وارد می کند. من معتقدم که استعدادها ی افراد محدودیتی ندارند. آنچه محدودیت ایجاد می کند ندانم کاری هاست.پیشرفت یک مملکت در زمینه های مختلف وابسته به این دوره است. باور من این است که گوشه گیری ,بی تفاوتی,انحراف,فساد و عدم پیشرفت ملت ها در گرو بی تفاوتی به این دوره شکل می گیرد.البته یاد اور شوم که سخت ترین برنامه ها هم در این دوره قابل تصور هستند.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : آخرین اخبار از سقوط هواپیما در تهران [ يكشنبه، 19 مرداد ماه، 1393 ] 1656 مشاهده
گفتگویی متفاوت با یوسفعلی میرشکاک، 1 [ سه شنبه، 12 خرداد ماه، 1394 ] 1700 مشاهده
استیکرهای غیراخلاقی کار دست تلگرام داد [ دوشنبه، 25 خرداد ماه، 1394 ] 1323 مشاهده
درد بی درمان - قسمت هجدهم - همسر آزاری [ پنجشنبه، 30 شهريور ماه، 1396 ] 1031 مشاهده
دستگیری مرد 3 زنه قبل از ازدواج چهارم [ چهارشنبه، 10 خرداد ماه، 1396 ] 522 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|