تهران - ایران اُنا: مدرسه به عنوان یکی از نماد های تربیتی، مسئول شناخت قابلیت ها و هدایت رشد افراد می باشد.این که تصور شود که مدرسه تنها مسئول این کار شناخته شود،امری باطل و گریختن از مسئولیت های سایر عوامل است. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 7966
ارسال شده در مورخه : جمعه، 9 مرداد ماه، 1394 -
03:30
مدرسه به عنوان یکی از نماد های تربیتی، مسئول شناخت قابلیت ها و هدایت رشد افراد می باشد.این که تصور شود که مدرسه تنها مسئول این کار شناخته شود،امری باطل و گریختن از مسئولیت های سایر عوامل است. مدرسه تنها به عنوان یک موسسه ی رسمی شناخته می شود که در محدوده ی برنامه های کلاسیک و از پیش تعیین شده ایفای نقش می کند. از این ارگان انتطار معجزه داشتن نو عی انحراف محسوب می شود.به همین دلیل است که من معتقدم از مدرسه باید به اندازه ی مدرسه انتظار داشت. مسئولیت سواد اموزی،خواندن،نوشتن در مرحله اولیه و اجتماعی ساختن،تعادل روانی،هدایت تحصیلی،کسب فنون،کسب مدرک و در نهایت تربیت یک نیروی انسانی متخصص در مرحله بعدی انتظاری است که جامعه از مدرسه دارد.اما نباید فراموش کرد که مدرسه هم از جامعه انتظاراتی دارد که اگر براورده نشوند رشد تربیتی را کند ویا مختل می کنند.در مورد مدرسه نکات علمی فراوانی وجود دارند که اگر مطرح شوند ،مباحث را طولانی می کنند. چون قصد عمده در این نوشته نظریات تربیتی است لذا،تمرکز را بر همین اساس شکل می دهیم با ذکر این نکته که فضای بحث و گفتگو همیشه باز است.مهم ترین نظریات من در این زمینه عبارتند از: _محل ایجاد اموزشگاه نباید درمیان ساختمان های مسکونی بلکه به صورت شهرک های اموزشگاهی باشد.در این نوع مجتمع ها امکانات ورزشی،رفاهی،ازمایشگاهی و هر انچه مورد نیاز است وجود دارد. _کلاس های درس نباید به صورت پایه تحصیلی طراحی بلکه به صورت مواد درسی ایجاد شوند .به این معنا که کلاس ریاضی مکانی مخصوص با ویژگی های خاص و کلاس تاریخ در مکانی با خصوصیات وویژگی های درس تاریخ سازمان دهی شوند. _محل زندگی مدیر و معلمان اموزشگاه در شهرک بوده وامکان دسترسی به انها همیشه موجود باشد. _در شهر ک های اموزشگاهی ،هر دانش اموز دارای اتاق استراحت،سالن صرف صبحانه وکمد مخصوص لباس باشد. _دوره ی ابتدایی به دو دوره ی ابتدایی اول و ابتدایی دوم تقسیم و سن شروع ابتدایی هفت سال تمام باشد. _دوره ی متوسطه به دو دوره ی متوسطه ی اول و متوسطه ی دوم تقسیم شود که در سال دوم متوسطه ی اول انتخاب رشته صورت می گیرد. _انتخاب معلمان تنها از میان فارغ التحصیلان دانشگاه های تربیت معلم و با اعطای درجه معلمی در سه رده ی مختلف صورت گیرد. _طول سال تحصیلی تابع موفقیت در یادگیری است به این معنا که افراد دیر اموز زمان بیشتری را در محل تحصیل صرف نموده و افراد زود اموز امکان فراغت از تحصیل را داشته باشند. طبیعی است که در این نظام مردودی وجود ندارد. _لباس دانش اموزان پایه های مختلف هم شکل و لباس دست اندرکاران تربیت نیز شکل خاصی داشته باشد. _در سه سال اول تحصیل برای هر دو جنس،معلمان زن تدریس نمایند. _مدیران مدارس دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر و فارغ التحصیل رشته های علوم تربیتی باشند. در مورد کتب درسی،رشته های تحصیلی،ساعات تدریس،روزهای حضور در مدارس فوق و نکات مشابه نظریات تربیتی نیز موجود و قابل ارائه می باشند.بدیهی است که در صورت ضرورت مطرح خواهند شد.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : نمود اشرافیگری در یک کارگزار بیبصیرت [ شنبه، 2 تير ماه، 1397 ] 613 مشاهده
معجزه ای عجیب در اربعین امسال [ شنبه، 7 دي ماه، 1392 ] 2949 مشاهده
خداترسترین مردم کیست؟ [ شنبه، 3 اسفند ماه، 1392 ] 1447 مشاهده
نرخ بیکاری در چه رشتههایی بالاست؟ [ دوشنبه، 14 مهر ماه، 1393 ] 1595 مشاهده
آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان [ دوشنبه، 18 بهمن ماه، 1395 ] 574 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|