تهران - ایران اُنا: تربیت جریانی طولانی و سخت گذر است زیرا با سرنوشت انسان ها سروکار دارد، با تمام این توصیفات استفاده از چماق ناتوانی نیز خطری است که انسان ها را تهدید می کند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 8187
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 12 شهريور ماه، 1394 -
03:30
استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: متربی واژه ای است که در باره ی فرد مورد تربیت به کار می رود.این شخص درهر دوره ای از زندگی که باشد فرداست. با تمام خصوصیات و ویژگی ها.او با دیگران متفاوت است.خواسته ها ،امیال،علائق،سلیقه ها و در نهایت انچه او را از سایرین متمایز می کند در همین محدوده مورد کنگاش قرار می گیرد. عواملی مانند محیط، والدین،ژن،محل زندگی،اب وهوا وسایر عوامل این چنینی باعث این نوع تفاوت ها می گردند.این تفاوت ها در حوزه های مختلف، بررسی و موضع گیری می شوند. در تربیت نیز فرد جایگاه خاصی دارد.ما از همین منظر به اظهار نظر می پردازیم.تربیت رشد فردی است.این فرد دارای قابلیت های خاص خود است.تفاوت های فردی به دلیل تفاوت های قابلیتی به وجود می ایند.این موضوع را با مثال دانه می توان توضیح داد که قابلیت دانه ی گندم،دادن محصول گندم است.به همین دلیل میان گندم و برنج تفاوت است. بر اساس پذیرش این واقعیت نمی توان انتظار دانشمند شدن را از همه داشت.یک معلم،معلم است زیرا معلم است.در حالی که یک مکانیک در حوزه ی کاری خود،یک تواناست. بنا براین ان عامل اولیه ای که انسان را به مرحله رشد می رساند،قابلیت هاست.این تواناییها در شکل های مختلف نمو می یابند.در این ارتباط وظایف و مسئولیت ها هم مشخص می شوند.دوره ی پیش از اموزش باید توانایی شناخت قابلیت ها باشد.انچه مهم تلقی می شود این است که میزان تواناییهاسنجیده شوند و اموزش هم بر اساس انها جهت یابی گردند.در جمع می توان چنین گفت که کار تربیت یک کار اختصاصی است و هر کسی نمی تواند در محدوده ی ان وارد شود. تربیت جریانی طولانی و سخت گذر است زیرا با سرنوشت انسان ها سروکار دارد.با تمام این توصیفات استفاده از چماق ناتوانی نیز خطری است که انسان ها را تهدید می کند. نظرات تربیتی ام بر اساس واقعیت ها ارائه می شوند و البته ظرفیت تکمیل شدن را نیز دارند.مهم ترین ان ها عبارتند از: _میزان یادگیری افراد تابع میزان هوش طبیعی ان هاست که نقطه ی تکمیل ان بیست و پنج سالگی است. _میزان علاقه فقط جهت حرکت را نشان می دهد ومیزان موفقیت بسته به این عامل نیست. _معیار رشد تنها به سواد اموزی وابسته نیست اما می تواندیکی از نشانه ها باشد. _رشد تربیتی انسان محدود نیست لذا تحصیلات محدود کلاسیک جواب گوی ان نیز نمی باشد. _کنجکاوی انسان که در سن پنج سالگی اغاز می شودتوانایی یافتن پاسخ ها در موقعیت های متفاوت است. _والدین و معلمین می توانند در تاخیر رشد موثر باشند. _علاقه دارای دوجنبه ی ارثی و محیطی است. _عقل یک توانایی است که در افراد مختلف متفاوت است. _فکر یک توانایی است که از طریق وراثت به ارث می رسد اما تفکر روشی است که در محیط ایجاد می گردد. _انسان پاک است اما به مرور الوده یاپاک تر می شود. _مدرسه مسئول اصلی شناخت تواناییهاست اما تنها مسئول محسوب نمی شود. _رشد در سختی ها به دست می اید و در رفاه مدفون می شود. _شخص مسئول عملکرد خویش و عاملی مهم در جذب مراحل رشد است. _معرفت کسب شدنی است و فرد باید در ان جهت حرکت کند. _همه افراد مانند هم یاد نمی گیرند لذا برنامه ی اموزش فردی نیاز است. _هیچ تفاوتی میان زن و مرد درتوانایی رشدتربیتی وجود ندارد. _پشتکارتوانایی نیست بلکه احساس امیدواری است. _دقت وسیله ای فردی برای شناسایی سریع تر است. البته نظریات دیگری در این ارتباط قابل ارائه هستند که در قالب حافظه،اعتماد به نفس،تدبر و سایر موارد جای می گیرند. بدیهی است که امادگی مطرح شدن وجود دارد.
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : جامعه ی انسانی -2- فرهنگ انسانی [ شنبه، 8 خرداد ماه، 1395 ] 621 مشاهده
تصمیم هولناک ۳ خواهر [ پنجشنبه، 13 اسفند ماه، 1394 ] 1282 مشاهده
خبر شیوع بیماری وبا در اهواز صحت ندارد [ پنجشنبه، 28 خرداد ماه، 1394 ] 2700 مشاهده
شهید گمنامی که صورتش سالم بود + عکس [ يكشنبه، 30 خرداد ماه، 1395 ] 926 مشاهده
احداث باند ویژه بالگرد امداد 115 در دزفول [ دوشنبه، 29 تير ماه، 1394 ] 1476 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|