تهران - ایران اُنا: نقدهای آکادمیک ،نقدهای تئوریک ، نقدهای تخصصی و ..و..و... حقیقتاً تا کنون نتوانسته اند مشکل ما را حل کنند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 8247
ارسال شده در مورخه : شنبه، 21 شهريور ماه، 1394 -
03:30
اصلاحات، باید دارای دو ویژگی باشد.:
البته این بدان معنا نیست که نباید به "سوالات"پاسخ گفت .بلکه مقصود این است که تا ما در "شناخت"مسائلی که به درد انسانیت ،عدالت و...و... و می خورند، حساس نباشیم ،نمی توانیم فهم خود از"حقایق" و "وقایع" را بی نقص بدانیم...زیرا اگر "مسایل" درست شناخته و تببین نشوند "پاسخ"هایی که به آن می رسیم ،ناقص و پاسخ هایی که به ما می دهند "عوامفریبانه" خواهد بود!.
بنابه درک ناقصم ، ام المسایل ،فهم این نکته است که همه ی "نظم "هایی که می بینیم (اجتماعی،سیاسی و...و...) مرتب در معرض:
در شناخت جنبه های مختلف "قدرت" است(به ویژه وقتی نگاهی ایدئولوژیکی به مسائل وجود داشته باشد) که فرد یا افراد اگر حتی "نظمی"می یابند با کمی تغییر در زاویه دید یا چرخش موقعیت خود، سایه شوم سیطره "قدرت"را برآن ها ببیند.! یا بیابند...!!
باری هرچند باید تایید کرد ما در بعضی جاها کوشش و پیشرفت هایی داشته ایم اما نسل معاصر :
می فهمند"اختلاس" چیست!... پس ما نیاز به نقد داریم!
می فهمند "نابرابری" و "فرصت سوزی"! چیست... پس ما نیاز به نقد داریم!
می فهمند نگون بختی و مرارت چیست ... پس ما نیاز به نقد داریم!
نقدهای آکادمیک ،نقدهای تئوریک ، نقدهای تخصصی و ..و..و... حقیقتاً تا کنون نتوانسته اند مشکل ما را حل کنند(توجیه اش بماند برای بعد) ...زیرا اگر نقد در حوزه عمومی به معنای اکملش وجود داشت یا داشته باشد (نه پیچیده شده در "زرورق" یا نقدهای " چاپلوسانه") قطعا فرایند اصلاحات اجتماعی که نشان از "سرزندگی" یک جامعه است ، به تدریج پیش خواهد رفت و در نتیجه هیچ گونه "قهرنقلابی" یا "اوباشی گری های " خودجوش و پرهزینه فرصت خود نمایی نخواهند یافت.
* عزیزالله احمدی
* معاون فرهنگی ایران اُنا
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : انقلاب اسلامی ایران -29- اتحاد شناسی انقلاب [ جمعه، 21 اسفند ماه، 1394 ] 1109 مشاهده
تربیت در عاشورا - قسمت اول - مقدمه [ جمعه، 2 آبان ماه، 1393 ] 1399 مشاهده
معلم نمونه، آری یا خیر [ سه شنبه، 9 ارديبهشت ماه، 1393 ] 1846 مشاهده
انقلاب اسلامی ایران -26- حال شناسی انقلاب [ يكشنبه، 16 اسفند ماه، 1394 ] 899 مشاهده
ایران اُنا بررسی کرد: دانشگاه - قسمت آخر [ سه شنبه، 29 دي ماه، 1394 ] 998 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|