تهران - ایران اُنا: ورق خوردن برگهای زرد تقویم در حالی آغاز شده که بازار خودرو کشور این روزها پاییزیترین دوران خود را پشت سر میگذارد و مشتریان همچنان میلی به خرید خودرو نشان نمیدهند. |
مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید
راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش
چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد
نماینده شوش: هدف اصلی تروریستها صحن مجلس بود
اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش
هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش
جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش
بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش
تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش
جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان
چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ
نگاهی به جاذبههای گردشگری شهرستان شوش
اداره آموزش و پرورش شوش در احتضار
دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش
ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی
انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش
شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2
معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش
دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد
تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1
اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش
وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش
گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ
دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم
اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش
ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش
نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش
اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس
ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود
توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه
وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز
بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز
تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش
آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش
کد خبر: 8370
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 9 مهر ماه، 1394 -
03:30
به روایت نمایشگاهداران خودرو پایتخت، رکود همچنان در بازار خودرو حکمرانی میکند و گویا هیچ قدرتی را یارای مقابله با آن نیست. به گفته فعالان بازار، اصلیترین دلیل رکود سنگین فعلی را باید «بیپولی» دانست، چه آنکه برخی از مشتریان بالقوه میل به خرید خودرو دارند، اما به دلیل عدم توان مالی، نمیتوانند این میل را بالفعل کنند؛ بنابراین بهنظر میرسد که دولت باید با درنظر گرفتن تسهیلاتی برای متقاضیان کمک یار آنها در خرید خودرو باشد. به گزارش دنیایاقتصاد، اگرچه از کمپین «خودرو نخرید» نیز به عنوان یکی از دلایل رکود بازار یاد میشود، اما کارشناسان معتقدند اگر مشتریان نقدینگی لازم را داشته یا دولت و خودروسازان تسهیلات ویژهای برای آنها در نظر بگیرند، بخش بزرگی از تقاضای خاموش بازار، فعال و خرید و فروش رونقی نسبی به خود خواهد گرفت. نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما با اشاره به روند کاهش قیمت خودرو در بازار طی دو سه ماه گذشته، تاکید میکنند که این روند هماکنون متوقف شده و به اصطلاح قیمتها به کف رسیده است. به گفته آنها، فروشندگان حاضر نیستند قیمت خودروهای خود را بیش از این کاهش دهند و آنها هم دست نگه داشتهاند تا ببینند در آینده چه خواهد شد. در این شرایط البته خودروسازان نیز اقدام به اجرای طرحهای فروش جدیدی کردهاند تا بدین واسطه مشتریان را به بازار برگردانند؛ این در حالی است که به نظر میرسد خواست مشتریان علاوهبر تسهیلات، ارتقای کیفیت نیز هست. هر چند خودروسازان اعلام کردهاند برای افزایش کیفیت برنامه دارند، اما برخی از کارشناسان معتقدند که تولیدکنندگان میتوانند با افزایش بهرهوری حتی نسبت به تغییرات قیمتی مطابق خواست مشتریان پیشروند. در این بین اما طی هفته جاری با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی در شرکت ایران خودرو، اخباری مبنیبر تصویب تسهیلاتی ویژه برای خودروسازان منتشر شد. این تسهیلات اگر چه میتواند مشکلات نقدینگی تولیدکنندگان را برطرف کند، اما خودروسازان نیز باید راهکاری برای بازگشت دوباره رونق به بازار خودرو بیابند. بسیاری از دستاندرکاران بازار معتقدند که اگر شرایط خرید خودرو تسهیل شود بهطور حتم مشتریان با بازار خودرو آشتی خواهند کرد.
اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودروها به چه شکل است. آن طور که فعالان بازار میگویند، در حال حاضر برای خرید پژو 206 تیپ 2 باید 31 میلیون و 600 هزار تومان هزینه کرد. این در حالی است که 206 تیپ 5 نیز 35 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش میشود. همچنین مدل صندوقدار 206 v8 نیز در حال حاضر قیمتی برابر با 36.1 میلیون تومان دارد که نشان میدهد تغییر خاصی را به خود ندیده است.فعالان بازار اما در مورد پژو 405 نیز عنوان میکنند که این خودرو قیمتی برابر 27 میلیون و 700 هزار تومان دارد و برای پژو پارس سال نیز باید پولی حدود 34 میلیون تومان و برای پارس LX حدود 36 میلیون تومان باید هزینه کرد. در مورد رانا نیز گفته میشود که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون و 500 هزار تومان دارد. حدود یک ماهی میشود که قیمت دنا در بازار به زیر کارخانه رسیده و هماکنون میتوان آن را 41 میلیون تومان خرید. البته گفته میشود برخی نمایندگیها حتی حاضر به فروش دنا با قیمتی زیر 41 میلیون تومان نیز شدهاند. هرچه هست، قیمت دنا این روزها به زیر نرخ کارخانه رسیده است، آن هم در شرایطی که این خودرو پیشتر قیمتی بیش از 50 میلیون تومان داشت. در بین دیگر خودروهای داخلی اما تیبا همچنان بدون تغییر قیمتی خاص، 23 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش میشود و مدل هاچبک آن (تیبا2) نیز حدود 25 میلیون و 800 خرید و فروش میشود. همچنین برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت میکند. پراید در مدل 111 نیز حدود 19 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد و برای خرید پراید 131 نیز باید حدود 19 میلیون تومان هزینه کرد. اما از بازار تندر-90 نیز خبر میرسد که این خودرو هماکنون در مدل اتومات خود قیمتی برابر با 46 میلیون تومان دارد. همچنین مدل E2 ایران خودرو نیز در حال حاضر 36 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش میشود./ایرانجب
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):
مرتبط باموضوع : طلا و سکه گران شد [ چهارشنبه، 23 بهمن ماه، 1392 ] 2583 مشاهده
ادامه کاهش قیمت خودروهای داخلی + قیمت روز [ يكشنبه، 10 آبان ماه، 1394 ] 1073 مشاهده
وضعیت کیفی خودروهای داخلی اعلام شد [ سه شنبه، 11 تير ماه، 1392 ] 1068 مشاهده
کاهش رشد نقدینگی در سایه انضباط مالی دولت [ چهارشنبه، 29 تير ماه، 1401 ] 7060 مشاهده
۱۱ مدیر ارشد نفتی در آستانه خداحافظی [ دوشنبه، 8 مرداد ماه، 1397 ] 381 مشاهده
|
امتیاز دهی به مطلب
|