امروز:  جمعه، 10 فروردين ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8411      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 14 مهر ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه چهره تهدیدات پس از برجام تغییر خواهد کرد،‌ گفت: باید تهدیدشناسی جدید در حوزه توافقات بعد از برجام نسبت به کشور داشته باشیم.



چهره تهدیدات پس از برجام تغییر خواهد کرد

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در نشست خبری تحت عنوان رویکردهای جدید پدافند غیرعامل متناسب با ابلاغ حکم رئیس سازمان پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تحولاتی در کشور در چارچوب تهدیدات پس از توافق برجام اتفاق خواهد افتاد که مجموعه‌ای از این تهدیدات با رویکرد جدیدی از سوی دشمنان خواهد بود و ما باید در ادبیات مسئولان آمریکایی دقت لازم را داشته باشیم؛ چرا که نگاه آنها به شرایط بعد از برجام مقدمه‌ای برای نفوذ و اصلاح در درون است.

جلالی با اشاره به اینکه اولین و مهمترین پیش‌بینی ما در حوزه نفوذ و تهدیدات دشمن در حوزه جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات زیرساخت‌های کشور است، خاطرنشان کرد: از مهمترین موضوعات حوزه توسعه تحقیقات جاسوسی صنعتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا تا به حال در موضوع استحکام بخشی به زیرساخت‌های هسته‌ای در پدافند غیرعامل کارهای سنگینی انجام شده است و اصفهان، فردو و نطنز از دستاوردهای پدافند غیرعامل هستند که تا به حال توانسته‌اند احتمال گزینه نظامی را کاهش دهند. پس بعد از برجام ممکن است بخشی از تهدیدات در حوزه نطنز افزایش یابد که باید برای مقابله آماده باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه لازم است ستاد پایش اجرایی برجام از طرف آمریکا داشته باشیم،‌ توضیح داد: باید نسبت به آمریکا و رویکردهای آن پس از برجام و تهدیدهایی که می‌تواند کشور درمعرض آن قرار بگیرد نگاه دقیقی داشته باشیم و تمام صحبت‌ها و اظهارنظرهای مسئولان آمریکایی را در چارچوب برجام ارزیابی کرده و نسبت به آن هوشیار باشیم.

جلالی گفت: در مورد موضوعات جاری نیز در کمیسیون برجام پیشنهادات لازم را ارائه کردیم و پیگیر هستیم و نظرات تخصصی‌مان را خواهیم داد.

سردار جلالی با بیان اینکه پدافند غیرعامل سازمان ترکیبی بین بخش دفاعی و غیر نظامی کشور است که به منظور تامین دفاع در اجزای مختلف کشور به خصوص غیرنظامی تشکیل شده است، گفت: بعد از انقلاب تا مقطع زیادی مجموعه پدافند غیرعامل نداشتیم و در مقطع جنگ نیز تیمی مامور به انجام وظایفی در حوزه پدافند غیرعامل شد، اما در سال 82 با فرمان رهبری ستادی از نمایندگان دولت ، ستاد کل و پدافند هوایی و همچنین وزارت دفاع ماموریت های پدافند غیرعامل را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل نیازمند تحول است، یادآور شد : ماهیت سازمان پدافند غیرعامل سازمانی حاکمیتی از جنس لشکری و کشوری است و تراز وزارت خانه در حوزه لشکری و تراز کشوری را در حوزه نیرو دارد، بنابراین تصمیمات آن برای همه بخش های دولتی و کشوری الزاماتی را ایجاد می‌کند.

جلالی با بیان اینکه نقش اصلی پدافند غیرعامل بی اثر کردن تهدیدات علیه کشور است، خاطر نشان کرد: لازم است رویکرد مقابله با هر گونه تهدید را متناسب با خودش دنبال کنیم و با توجه به مجموعه تهدیداتی که علیه کشور وجود دارد در هشت حوزه رویکرد جدید پدافند غیرعامل را دنبال می کنیم که عبارتند از پدافند سایبری، زیستی یا بیولوژیک، پرتویی ، شیمیایی، کالبدی یا فنی مهندسی ، اقتصادی، مردم محور و دفاع آمادگی عمومی.

وی با اشاره به اینکه در شروع برنامه پنج ساله ششم تلاش هایی برای پیش بینی ملاحظات پدافند غیرعامل در برنامه ریزی پنج ساله آینده کشور داریم خاطر نشان کرد: در کنار رویکرد ایجابی رویکرد های سلبی، به منظور پایش و عدم افزایش آسیب پذیری در کشور مدنظر ماست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه با موافقت مقام معظم رهبری هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل اعلام شده است، گفت: امسال چهارمین سالی است که هفته پدافند غیرعامل اعلام می کنیم و برنامه های خاصی را در این هفته دنبال می کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه این جلسه در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات فضای مجازی و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل توضیح داد:‌دفاع در برابر تهاجمات و تهدیدات سایبری و ارتش های سایبری جهان را به طور جدی دنبال می کنیم و در این راستا تعامل جدی با دبیر خانه شورای عالی فضای مجازی داریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در گذشته دشمن تهدیداتی علیه تاسیسات هسته‌ای ما داشته است و چگونه این تهدیدات خنثی شده است یادآور شد:‌ برای اولین بار در فضای سایبری در حوزه هسته‌ای مورد تهاجم قرار گرفتیم که اولین جنگ سایبری در دنیا گفته می‌شود که رئیس جمهور‌آمریکا مسئولیت آن را پذیرفت و این حمله باعث هوشیاری و بیداری ما در دفاع سایبری شد و طرح های جدیدی را با همکاری وزارت اطلاعات و سازمان انرژی هسته‌ای برای دفاع سایبری اجرا کردیم و در نتیجه در دوسال گذشته هیچ گونه تهدید جدی در فضای سایبری نداشتیم.

جلالی در رابطه با تولید اسکادای بومی گفت: در این زمینه کارها و طراحی های خوبی در حوزه تولید و صنعتی سازی انجام شده است و محصول نهایی ایجاد شده در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته که امنیت آن مورد تائید واقع شد و پس از پژوهش و تولید اولیه به فضای صنعتی آمد که تولید در مسیر اقتصادی هم شکل گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تذکرات سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر عدم استفاده از گوشی های تلفن های همراه توسط مسئولین در جلسات و ضمانت اجرایی آن گفت:‌ در مواردی ما مسئولیت تهیه دستور العمل آیین نامه ای در حوزه دفاع را داریم و در برخی موارد مسئولیت اعمال نیز بر عهده ماست که در این رابطه تذکر داده ایم و آیین نامه نحوه استفاده از گوشی های تلفن همراه را ان شاء الله آماده خواهیم کرد که پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در رابطه با اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در حوزه اقتصاد مقاومتی یادآورشد : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مواجه با رویکرد جنگ تمام عیاری در حوزه اقتصاد هستیم و نیازمند سندی برای دفاع اقتصادی در برابر جنگ اقتصادی خواهیم بود که پیش نویس سند پدافند اقتصادی را تهیه کردیم و نیازمند نقشه راه و برنامه عملیاتی هستیم که به کمک دولت تهیه و تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت فرماندهی صحنه اقتصادی کشور بر عهده رئیس جمهور است که این کار را دنبال می‌کنند تصریح کرد: در حوزه تحریم های انجام شده در تامین غذای کشور تاثیر تحریم‌ها بسیار پایین و حتی صفر بوده است اما امروزه دشمن به دنبال بالا بردن اثر تحریم ها در حوزه تامین غذای کشور است و حرکات مشکوکی در این راستا اتفاق می افتد و ما معتقدیم کسانی که در زمان جنگ اقتصادی خودکفایی و استقلال کشاورزی را مزخرف می‌دانند در راستای استراتژی دشمن حرکت می‌کنند.

جلالی در پاسخ به سوالی دیگری در مورد حملات سایبری به کشور گفت:‌ مباحث سایبری مفاهیمی بین‌المللی هستند که باید بررسی های لازم در زمینه این موضوعات انجام شود به طور مثال اینکه حمله به نطنز، حمله به کشور و تجاوز به خاک ماست باید در حوزه بین‌الملل مورد بررسی قرار گیرد که اگر چنین باشد جرم امنیت ملی سایبری خواهد بود. پس باید در دیپلماسی پدافند سایبری بتوانیم این جرم را ثابت و در محاکم بین‌المللی از آن دفاع کنیم.

وی افزود: چهار مولفه اصلی برای پدافند سایبری مدنظر ماست که عبارتند از تعامل با کشورهای همسو از جمله روسیه، چین ، هند و ... ، تبادل اطلاعات نسبت به تهدیدات، دفاع جمعی و دفاع حقوقی در فضای سایبری.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در رابطه با اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در دانشگاه ها با توجه به اینکه دانشگاه می تواند حوزه نفوذ دشمن باشد تاکید کرد: با وجود به تهدیدات تکنولوژی پایه و اینکه دانش در دانشگاه ها دنبال می‌شود خیلی نظریات تهاجمی و دفاعی در دانشگاه ها شکل می گیرد و جنگ اصلی بین دانشگاه هاست . پس بسیار مهم است که تعامل خوبی با دانشگاه ها داشته باشیم و در این راستا 15 رشته جدید پدافند غیرعامل در مقطع دکتری و ارشد طراحی شده است تا بتوانیم به بررسی تاثیرگذاری ابزار رسانه و اینکه آیا می توان با رسانه جنگید و چطور می شود از طریق رسانه از کشور دفاع کرد را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ریزی برای تغییر ساختار دستگاه ها به منظور ایجاد بخش معاونت پدافندی مدنظر سازمان است گفت: برابر اساسنامه شورای عالی، کمیته دائمی پدافندغیرعامل شکل گرفته است و در ماه گذشته ساختار سازمان را تهیه کردیم و دستگاه های اجرایی به لحاظ اولویت از منظر پدافند غیرعامل در سه رتبه درجه بندی شده اند که متناسب به درجه بندی آن‌ها اقدامات پشتیبانی آن انجام می گیرد.

جلالی در رابطه با حادثه منا تصریح کرد: دو فرضیه در رابطه با این حادثه وجود دارد اول آنکه اقدامی عمدی بوده و دوم اینکه به علت بی کفایتی و بی تدبیری رخ داده است که در نظریه اول باید بررسی های دقیقی انجام شود که البته شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه حادثه حالت طبیعی نداشته است.

وی اضافه کرد:‌در فرضیه دوم مبنی بر غیر عمدی بودن حادثه منا نیز باید تحقیقات لازم انجام شود چرا که بدون کنترل و هدایت و تصمیم گیری سه میلیون جمعیت را رها کرده اند و هیچ ارتباط کلامی و هدایتی با آن‌ها نداشتند. همچنین همه بازماندگان اعتراف دارند که مامورین سعودی نسبت به ایرانی ها و مصدومان ایرانی رفتاری همراه با کینه داشتند که همه اینها نشان می‌دهد باید نگاه مدیریتی آل سعود در این مراسم عوض شده و مدیریتی مشارکتی باشد تا نگاه کینه آلود وهابی ها به مسلمان ها باعث بروز اتفاقات تلخ نشود که مسئولین باید در حوزه دیپلماسی اسلامی اقدامات و تلاش های لازم را انجام دهند.همچنین در بخش امنیت حجاج نیز باید تمهیدات لازم پیش بینی شود.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 کاسه صبر اصحاب فرهنگ وهنر خوزستان سرریز شده!  [ يكشنبه، 25 خرداد ماه، 1393 ] 1108 مشاهده
 انتخاب اعضای انجمن میراث فرهنگی شوش  [ چهارشنبه، 7 بهمن ماه، 1394 ] 1034 مشاهده
 حذف نویز فرکانس بالا از سیگنال ECG  [ يكشنبه، 22 ارديبهشت ماه، 1392 ] 2893 مشاهده
 پیام «نسیان» دفاع به موقع از حق است  [ يكشنبه، 15 آذر ماه، 1394 ] 880 مشاهده
 دعوا بر سر عرصه جهانی شوش ادامه دارد  [ شنبه، 30 دي ماه، 1396 ] 599 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب