امروز:  سه شنبه، 10 تير ماه، 1404
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8550      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 5 آبان ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: مردم با گرفتن وام 25 میلیون تومانی تا هفت سال، باید هرماه 497 هزار تومان قسط بدهند.



جزئیات وام 25 میلیونی خودرو

قرار است مردم با وام 25 میلیونی، خودروی داخلی بخرند تا رونق به این صنعت برگردد و انبارهای کارخانه های خودروسازی خالی شود.

در بند چهاردهم بسته جدید اقتصادی دولت برای تحریک تقاضا در بخش خودرو، گفته شده «افزایش مدت اقساط تسهیلات جدید برای افزایش تمایل به استفاده از تسهیلات خرید خودرو» در جلسه شورای پول و اعتبار هم بندی با این مضمون «اجازه خرید اسناد ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی (تراکتور و کمباین) توسط شرکت تولیدکننده به میزان هر دستگاه 250 میلیون ریال (حداکثر معادل 80 درصد ارزش هر دستگاه) به مدت حداکثر 7 سال با نرخ 16 درصد توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی خواهد بود و بانک‌مرکزی نیز با نرخ 14 درصد این اعتبار را در اختیار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی قرار خواهد داد.»

در همین رابطه مسئولان هم صحبت از افزایش وام خودرو تا 25 میلیون تومان کرده اند. محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت درباره جزئیات پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو گفت: «به طور قطع پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو می‌تواند تقاضا را برای خرید این کالا تحریک کند، این در حالی است که وقتی کسی بتواند با شرایط اقساطی مناسب و بازگشت وام طی 7 سال و با سود 16 درصدی خودرو بخرد، به طور قطع از این طرح استقبال می‌کند، چراکه تا پیش از این، وام خودرو 15 میلیون تومان و با سود 22 درصد پرداخت می‌شد.»

به این ترتیب در شرایط جدید مردم با گرفتن این وام تا هفت سال، باید هرماه 497 هزار تومان قسط بدهند. یعنی اگر 25 میلیون وام گرفته باشد، بعد از 7 سال، 41 میلیون و 748 هزار تومان باید پس بدهد.  

به این ترتیب، با 25 میلیون تومان حداکثر وام خرید خودرو، مردم می توانند با  داشتن 6 میلیون تومان پس انداز، در حداقل شرایط یک خودروی حدود 31 میلیون تومانی بخرند. خودرویی که در پراید، تیبا، پژو 206، پژو 405، سمند SE، سمند ال ایکس، MVM 110 خلاصه می شود.  خودروهایی که به عقیده گروهی، خودروهای بی کیفیت محسوب می شود. البته که تا حدودی هم درست است. چرا که در گزارش شهریورماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل، MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی در کیفیت را بدست آورد و به این ترتیب بی کیفیت ترین خودروی شهریورماه شد. اما به هرحال، مردم برای خرید همین خودرو هم مشکل داشتند و حالا برای گرفتن وام دیگر نیازی به ضامن ندارند و به گفته معاون نعمت‌زاده، فقط سفته لازم است.

براساس صحبت های صالحی‌نیا، نگرانی‌های موجود از بابت رواج خرید و فروش خودرو از سوی نمایندگی‌ها با فاکتورهای صوری وجود ندارد، چرا که امکان خرید صوری خودرو از نمایندگی‌ها وجود ندارد و خودروسازان براساس سفته‌های مردم از بانک‌ها پول دریافت می‌کنند.

روشی که در اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی پیش بینی شده به نحوی است که صرفا در ازای خرید کالا عملیاتی می‌شود. به گفته صالحی‌نیا، اگر خرید کالا اتفاق نیفتد و بخواهد فاکتورهای صوری رواج پیدا کند، طرح عملیاتی نیست. او گفت: «البته اکنون در ابتدای اجرای طرح هستیم؛ ولی تا جایی که می‌دانم قرار بر این است که کار بر اساس خرید دین انجام شود و بانک ها در ازای سفته‌هایی که فروشنده از خریدار دریافت کرده و آنها را نزد بانک‌ها خرید دین می‌کند، به خودروسازان پول می دهد. مسلما سفته های دریافتی مربوط به خریداران است و خریداران در ازای تحویل خودرو، این سفته‌ها را ارائه می‌کنند، ضمن اینکه فروشنده نیز براساس این سفته‌ها می‌تواند خرید دین کند و از بانک به نسبتی که خودرو فروخته، پول دریافت کند.»

این در حالی است که در بسته اقتصادی که دولت در سال گذشته برای خروج از رکود از آن رونمایی کرده بود، مسئله تزریق تسهیلات بانکی به مقدار 15 میلیون تومان برای خودرو مطرح شده بود اما به این دلیل که بانک ها منابع مالی برای تامین این تسهیلات را نداشتند، این تزریق انجام نشد و این سیاست به اجرا در نیامد. در بسته جدید مبلغ 25 میلیون تومان برای خرید خودرو به عنوان وام در نظر گرفته شده است اما مشخص نیست که بانک ها چطور می خواهند منابع مالی لازم برای تزریق این تسهیلات را فراهم کنند.

از طرف دیگر، در کشورهای دیگر، صنعت خودرو به روش های مختلفی رونق می گیرد. محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران و  عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو می گوید:‌ «سیاست های دولت بیشتر متوجه تحریک تقاضا خواهد بود اما دولت می تواند تخفیف هایی هم برای صنعت خودرو در نظر بگیرد. در خیلی از کشورهای دنیا روش هایی برای بهبود وضعیت صنایع اعمال می شود. برای مثال در ترکیه، دولت مالیات را از صنعت خودرو برداشت. دولت می تواند الان صنعت خودرو را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کند. معافیت های مالیاتی و بیمه ای می تواند به رونق کار قطعه سازها و واحدهای تولیدی که دچار بحران هستند کمک کند یا بازپرداخت وام هایی که این واحدها از بانک ها گرفتند را به مدت یک سال عقب بیندازد. ترکیه در دوره ای با رکودی در صنعت خودرو مواجه بود که واحدهای آن می خواستند 50 درصد از نیروهایشان را تعدیل کنند. دولت اجازه این کار را نداد و 50 درصد از کل هزینه های نیروی انسانی این صنعت را به واحدهای تولیدی داد تا هم از بیکاری جلوگیری کند هم کژدار و مریز با رکود صنعت کنار بیاید تا مشکل رفع شود.»

* صدای اقتصاد



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تخم مرغ و سبزی گران شد  [ شنبه، 21 مرداد ماه، 1396 ] 867 مشاهده
 دلال بزرگ پای ثابت حراج سکه در بانک کارگشایی  [ سه شنبه، 14 آذر ماه، 1396 ] 471 مشاهده
 خبر خوش برای جاماندگان از یارانه  [ چهارشنبه، 13 اسفند ماه، 1393 ] 1064 مشاهده
 هشدار درباره زمین خواری نوروزی  [ سه شنبه، 24 اسفند ماه، 1395 ] 829 مشاهده
 روایت توکلی ازپشت پرده افزایش سودبانکی  [ جمعه، 16 اسفند ماه، 1392 ] 1039 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب