امروز:  شنبه، 8 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8672      ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 17 آبان ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



بهارستان - ایران اُنا: توجه به برورکراسی اداری و تکریم ارباب رجوع از جمله مسائل مهمی است که عملیاتی نمودن ان در نظام اداری کشورمان به عنوان یک اصل محسوب می شود.



بروکراسی بیمار اداری شهرداری گلستان

به گزارش ایران اُنا از غرب استان تهران، شهر گلستان به عنوان مرکز شهرستان بهارستان در تب نبود ثبات مدیریت زخم کهنه ای بر تن دارد و این زخم سالها است که به مردم نیز سرایت کرده و گویا با ادامه چنین روندی این شهر همچنان می خواهد در سایه برکراسی بیمار اداری خود دست و پنجه نرم کند

اری شهر من گلستان قرار بود 14 سال پیش به عنوان گل استان تهران شود ولی انگار کشتی به گل نشسته و مسیر پسرفت را در پیشانی خود به یادگار دارد
شهر گلستان سالها است تاوان بی تدبیری ها برخی متولیبان و اقایانی را می پردازد که تنها شعار دادن را در عموم به یدک می کشند .

اری شهر گلسیتان دومین شهر پرحمعیت جهان پس از غزه روایتی بسیار غم انگیز را در سیر تحولاتی خود دارد از حدیث ناتمام شهرمان تاکنون در مطبوعات و خبرگزاری ها زیاد گفتیم ولی گوبا گوش شنوایی نیست ولی ما چاره ای نداریم بجز پرداختن به رسالت خود و انچه درد محرمین منطقه می باشد با مروری کوتاه تنها به دوسال اخیر اگر بپردازیم شورای شهر گلستان همزمان با واپسین روزهای فعالیت خویش بدنبال فردی بنام به گفته خودشان اصلح، کاردان و متخصص بودند و شاید هم در ادامه این روند تا حدودی موفق بودند .

انتخاب نعمت زاده امید تازه در دل مردم

اسماعیل نعمت زاده مدیری جوان و توانمند توانست در بین چندین کاندید شهردار با اکثریت ارا سکاندار مدیریت شهری را عهده دار شود که پس از ورود به شهر گلستان تحولات قابل ملاحظه ای در شهر رضایت مندی مردم را به همراه داشت ولی روند روبه رشد توسط ایشان با سنگ ا ندازی های نیز هموار بود تا اینکه جرقه اولین مخالفت با عملکرد وی از پارلمان محلی از سوی تنی چند از اعضای شورای شهر به صدا درامد و این چالش توانست تا حدودی انگیز سرعت خدمت رسانی که مورد اقبال عمومی بود کاهش دهد.

یکی از اعضای شورای شهر در همان زمان علت مخالفت برخی اقایان با عملکرد شهردار وقت برملا کرد و گفت : نعمت زاده قربانی زیاد خواهی های برخی اقایان شده است و اجازه نمی دهند که ایشان در مسیر خدمت رسانی به مردم تلاش کنند .

موسی قلی زاده حتی سوالات ارائه شده به شهردار را بی اساس خواند واذعان داشت : سوالات به گونه ای نبود که ما بخواهیم اقدام به برکناری شهردار کنیم سوالات مخالفین بیشتر مثل دروغ سیزده بدر بی محتوابود.

موج اختلافات داخلی بین شهردار و شورای شهرهر روز وارد مرحله جدیدی از این ماجرا می شد تا اینکه در یک تصمیم نابهنگام شهردار را به استانه استیضاح کشیدند ولی ازانجائیکه این استیضاح مراحل قانونی خود را بر اساس مر قانون بدرستی طی نکرده بود کمیسیون مغایرت های فرماندار شهرستان بهارستان پس از بررسی صورتجلسه استیضاح با علم به غیرقانونی بودنش انرا وتو کرد و سریعا طی نامه ای خواستار بازگشت بکار شهردار وقت شد.

بازگشت مجدانه نعمت زاده شاید تنها به منزله اثبات حقایق بوده تا انگیزه ای برای ادامه خدمت تا اینکه ایشان علیرغم میل باطنی برخی از شوراها رفتن را بر ماندن خود ترجیح داد و پس از مدتی کوتاه رسما استعفای خود را طی نامه ای تقدیم اعضای شورای شهر نمود .

اغاز چالش های بحث بر انگیز برای انتخاب دومین شهردار

شورای شهر گلستان پس از استعفای شهردار وقت سریعا باقر ایمانی را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیدند و سپس از مدیران متعددی دعوت به ارائه رزومه کاری برای کاندیدای شهردار شدن نمودند ولی متاسفانه در این مسیر نیز تاکنون گویا نتوانسته به اجماع کلی دست پیدا کنند.

تنها بانوی شورای شهر که از مخالفین استیضاح شهردار وقت بود در یک جمله کوتاه گفت : امیدوارم چراغی که نعمت زاده برای این شهر روشن کرد هیچوقت خاموش نشود
شورای شهر برای دومین دورسرپرستی به شخصی بنام "عرب" یکی از مدیران شهرداری گلستان واگذار نمود که این شخص با رایزنی های حاصل شده توانست یکی از گزینه های اصلی برای شهردار شدن نظر اعضای شورای شهر را جلب نماید
.

علیرغم مخالفت های داخلی با معرفی عرب به عنوان شهردار ، شورای شهر طی صورتجلسه به نماینده عالی دولت در بهارستان اعلام که ان نیز طی نامه ای از سوی فرمانداری این صورتجلسه به استان ارجاع داده شد ولی تاکنون بطور رسمی رد صلاحیت و یا تایید ایشان ازسوی استان ابلاغ نشده که همین امر توانسته به عنوان کلافی سردرگم برای مردم این شهر باشد .

بلاتکلیفی در شهردار پیشنهادی شورای شهر گلستان

رئیس شورای شهر گلستان نیز از بلاتکلیفی شهردار پیشنهادی شورای شهر گلستان از سوی استان خبر داد و گفت : در آخرین مکاتباتی که استانداری تهران با فرمانداری بهارستان و شورای گلستان داشته است، رسماً اعلام کرده فرد واجدشرایط دیگری را به عنوان شهردار انتخاب کنیم، اما..؟.

نادر سازوربا تاکید به اعمال قانون و رعایت این امر نیز تصریح کرد : اگر شهردار پیشنهادی مورد تادید نیست هر انچه که قانون تعریف کرده می بایست وزیر کشور نامه تأیید یا رد صلاحیت شهردار پیشنهادی شورای شهر را اعلام کند،

به گفته وی هرچند برای بنده و برخی دیگر از اعضای شورای شهر، نامه استانداری تهران حجت است ولی رعایت قانون یکی از مواردی مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد
رئیس شورای شهر گلستان در ادامه همچنین یادآور شد: بررسی صلاحیت شهرداران شهرهای پرجمعیت توسط استانداری انجام می شود، در واقع امضای حکم شهرداران شهرهای پرجمعیت توسط وزیر و به نوعی تشریفاتی است.

سازور با تاکید بر اینکه در مسیر انتخاب شهردار فرصت سوزی شده است گفت در هفته جاری شورای شهر تصمیم نهایی خود را در خصوص تعیین تکلیف ایشان بگیرد.
رئیس شورای شهر گلستان در ادامه همچنین خاطرنشان ساخت اینکه گلستان تشنه شهردار بزرگ و با تجربه است، شکی در آن نیست و این حرف برای دیروز و امروز نیست؛
چراکه شهری با وجود انبوهی از مشکلات نیازمند این مدیریت کارامد می باشد .

وی با بیان اینکه شهرداری گلستان نیازمند افراد متخصص و کاردان می باشد افزود : شهرداری که به عنوان شهردار گلستان انتخاب می شود باید شهامت ریسک پذیری داشته باشد؛ ریسک پذیر به معنی داشتن تعامل هرچه بیشتر، نه دور زدن قانون.

به گفته سازور، گلستان شهرداری می خواهد که تمام وقت خود را به صورت 24 ساعته برای خدمت در شهر بگذارد تا بتواند در این شرایط گوشه ای از مشکلات شهر را حل کند.

رئیس شورای شهر گلستان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شهردار توانمندی را برای این شهر انتخاب کنیم با بیش از 12 شهردار مناطق تهران مذاکره جدی داشتیم و قرار شده است در جلسات شورا، برای ارائه برنامه حضور بهم رسانند که متأسفانه این مهم مورد توجه قرار نگرفت.

مردم تاوان کدام بی تدبیری ها را می پردازند

به راستی شهروندان بویژه مراجعین به شهرداری تاوان چه گناهی را می پردازند که بایستی همیشه در راهرو های شهرداری گلستان بخاطر شاید یک امضا دست به سینه تماشگه بی تدبیری های و عدم تکریم ارباب رجوع را شاهد باشند.

فصل کاری پروژه های عمرانی تمام شد و فصل سرما نیز از راه رسید و شهر گلستان همچنان رکود پسرفت را طی می نماید و ظاهرا شورای شهر نیز علیرغم وعده های خود نتوانسته به اجماع کلی برای انتخاب نفر دیگری برای جایگزینی سرپرستی شهردار در نظر بگیرند.

ادامه این روند که موجی از انتقادات را به عملکرد دوران سرپرستی به همراه داشت ،گویا تکریم ارباب رجوع سالها است که از این نهاد رخت بسته و مردم در یک بروکراسی بیمار اداری همه روزه در انتظار معجزه ای هستند تا ندای محرومیت و سرگردانی خود را در راهروهای شهرداری گلستان سردهند .

برای نهایی نمودن این گزارش مطلع شدیم که محدودیت های خاصی توسط سرپرست شهرداری گلستان در حوزه رسانه نیز اعمال شده که این شهرداری تنها با دو نفر همکاری دارد که این هم از عجایب شهر گلستان خدا کنه جای دیگر الگو نشود ؟

گزارش از ذبیح ا.. اصغری



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تحولی عظیم در آبادانی شهرستان بهارستان  [ سه شنبه، 6 مرداد ماه، 1394 ] 1154 مشاهده
 تغییرات ساختاری در ایران اُنا استان تهران  [ چهارشنبه، 9 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1183 مشاهده
 جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان  [ سه شنبه، 12 خرداد ماه، 1394 ] 1002 مشاهده
 واکنش به جابجایی مدیریت اداره ورزش بهارستان  [ يكشنبه، 17 خرداد ماه، 1394 ] 1126 مشاهده
 امروز همه قومیت ها برادر و در کنار یکدیگرند  [ دوشنبه، 18 آبان ماه، 1394 ] 2157 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب