امروز:  پنجشنبه، 28 فروردين ماه، 1404
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8800      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 3 آذر ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: دانشجو در مفهوم حقیقی خود خواسته های علمی دارد.این داتنشجوست که در پی یافتن علم مورد علاقه ی خود است.تلاش و کوشش های او باید دارای انگیزه های یاوری برای جامعه باشد اما ما امروز چنین وضعیتی را در کشور کمیاب می بینیم.درد از کجاست؟ بی تلاشی برای کسب مدرک از کدامین نقطه آغاز می شود؟



ایران اُنا بررسی کرد: دانشگاه -1- دانشجو کیست

استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا: دانش جو از دو واژه ی جداگانه ی "دانش" و "جوی" تشکیل شده است. در معنای لغوی  یعنی هر کسی که در جستجوی آگاهی و علم است را شامل می شود. هیچ عامل بازدارنده ای در تعریف از این واژه وجود ندارد.

عواملی مانند،سن،نژاد،جنس،میزان سواد،رشته ی خاص  ،شغل یا عوامل دیگر نمی توانند مانع ورود افراد در آن شوند.

هر کسی که می پرسد،در واقع یک دانشجوست.اما اگر از حالت کلی مطلب خارج شویم،دانشجو در معنای اختصاصی،یعنی کسی که در یک مقطع بعد از دیپلم در مراکز عالی یا دانشگاه ها در حال تحصیل است.در این محدوده پرداختن به موضوع راحت تر است. به دلیل تجربه ای که در تدریس در این مقطع به مدت بیست و دو سال دارم به نظرم آمد که آن را از نظر شخصی،مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم.

دانشجو در معنای فوق دارای حقوقی است که مطمئنا بدیهی ترین آن وجود امکانات برای کسب علم و دانش است.من این مورد را در تجربه ی خودم خیلی رضایت بخش نمی دانم.

عللی مانند توجه به مدرک گرایی،ورود آسان افراد تحت عنوان استاد به محیط دانشگاه،توسعه ی  کمی دانشگاه ها به جای کیفی،ساختمان سازی به جای ابزار سازی،از موارد قابل ذکر است.اما در مورد فعالیت های دانشجو نیز این مطالب قابل ذکر هستند.

الف:دانشجو در کسب علم چندان بشاش نیست و منتظر تقدیم مطالب از طرف استاد است.

ب:نظم و انضباط حضور در کلاس،جدی تلقی نمی شود،این مورد خصوصا در دانشگاه آزاد و پیام نور شدیدتر است.

ج:احترام به علم و استاد چندان رعایت نمی شود.نمادهایی مانند عدم حضور بعد از استاد،برخاستن در هنگام ورود استاد،عدم خروج تا پایان درس،رعایت سکوت،پرسش و شرکت در بحث های علمی،مورد توجه نیست.

د:برای دانشجو کسب نمره مهم تر از کسب علم است و اصرار بر سئوالات تستی،یکی از این نمونه هاست.

ذ:دانشجو،جمع آوری اطلاعات دیگران را که خود یا دیگران برایش انجام می دهند،تحقیق می نامد در حالی که پژوهش این نیست.

ر:اکثر دانشجویان در زبان بین المللی ضعیف بوده و به همین دلیل از امکانات علمی خارجی محروم می شوند.

ز:بسیاری از دانشجویان در هنگام انتخاب واحد،در مورد نحوه ی نمره دادن یا سئوال پرسیدن استاد،پرس و جو می کنند و استاد جدی را ترجیح نمی دهند.

البته این ها تمام موارد نیستد.این ها قابل رفع هستند و به عوامل مختلفی وابسته اند.این مطلب در مورد اساتید نیز قابل کنگاش می باشد.دانشجو در محیط های دانشگاهی آن ازادی عمل در بیان خواسته ها را به دلایل بسیاری ندارد .

گاه این عدم آزادی تصورات خودی است و زمانی نیز ساختارهای درونی دانشگاه ها چنین وضعیتی را ایجاد می کنند.در هر یک از این موارد باید مسئولیت مستقیم کسب معرفت را دانشجویان تقبل کنند.این دانشجوست که می تواند استاد را به فعالیت وا دارد  و اساس هم باید همین باشد.

دانشجو در مفهوم حقیقی خود خواسته های علمی دارد.این داتنشجوست که در پی یافتن علم مورد علاقه ی خود است.تلاش و کوشش های او باید دارای انگیزه های یاوری برای جامعه باشد اما ما امروز چنین وضعیتی را در کشور کمیاب می بینیم.درد از کجاست؟ بی تلاشی برای کسب مدرک از کدامین نقطه آغاز می شود؟

چرا چنین وضعیتی را بسیاری در درون دانشگاه ها تایید می کنند؟ ما این موقعیت را برای دانشجو تصنعی می دانیم و معتقدیم که چنین فضایی تنها نامی از دانشجو و اسمی از علم و معرفت یابی است.باید به دنبال گم شده ها گشت.دانشجو باید یابنده ای تلاشگر باشد.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تشخیص سرطان دهانۀ رحم  [ جمعه، 21 تير ماه، 1392 ] 1449 مشاهده
 درد بی درمان - قسمت پانزدهم - خشونت  [ سه شنبه، 17 مرداد ماه، 1396 ] 1152 مشاهده
 فرهنگ شناسی شوش - قسمت هفتم  [ پنجشنبه، 21 خرداد ماه، 1394 ] 1449 مشاهده
 نمایندگان فیلم‌های اصلاح نشده را دیده‌اند  [ شنبه، 19 بهمن ماه، 1392 ] 984 مشاهده
 تاثیر یک عامل روانشناختی بر طول عمر  [ شنبه، 7 دي ماه، 1398 ] 535 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب