امروز:  جمعه، 10 فروردين ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8894      ارسال شده در مورخه : شنبه، 14 آذر ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



تهران - ایران اُنا: سید جاسم ساعدی رئیس پیشین کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره بخش کشاورزی و طرح های نیمه کار، اظهار داشت: خوشبختانه طرح های کشاورزی نسبت به بقیه طرح های عمرانی زودبازده تر هستند، یعنی حتی اگر بخشی از این طرح اجرا شود، باز برای کشاورزان قابل استفاده است.



طرح های کشاورزی زودبازده هستند

به گزارش ایران اُنا از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت‌وگوی اقتصادی" با موضوع فرسودگی قبل از افتتاح و پیامدهای تاخیر در پروژه های عمرانی و با حضور دکتر محمد تقی فیاضی عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مهندس سید جاسم ساعدی رئیس پیشین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مهندس پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمر و مهندس علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

مهندس سید جاسم ساعدی در این گفت و گو درباره بخش کشاورزی و طرح های نیمه کار، گفت: خوشبختانه طرح های کشاورزی نسبت به بقیه طرح های عمرانی زودبازده تر هستند. یعنی حتی اگر بخشی از این طرح اجرا شود، باز برای کشاورزان قابل استفاده است.

رئیس پیشین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ذکر یک مثال اظهار داشت: سدی افتتاح می شود و کانال آب رسان ایجاد می کنند. زیر این کانال ممکن است 5 شبکه باشد که هر کدام یک کانال دارند. اگر همان کانال آب رسان را افتتاح کنید، ممکن است 30 درصد از کشاورزان از آن استفاده کنند. اگر کانال 2 را احداث کنید، ممکن است 80 درصد از آن آب قابل استفاده شود.

ساعدی به طرح سد خوزستان به عنوان بزرگترین طرح آب و خاک تاریخ کشاورزی ایران اشاره کرد و افزود: این طرح شامل 550 هزار هکتار خواهد بود که طی سفری که مقام معظم رهبری به خوزستان داشتند، دستور دادند و 5 وزیر طرحی نوشتند که 550 هزار هکتار بر سر رودخانه های موجود می تواند تبدیل به شبکه های مدرن آبی شود. ولی به دلیل عدم توجه دولت های سابق اعتبارات اختصاص یافته کمتر از 15 درصد بوده است.

در ادامه، دکتر محمد تقی فیاضی به بودجه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: منابع ما در سال جاری حدود 220 هزار میلیارد تومان بوده است که از این مقدار حدود 163 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات هزینه ای، 47 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و 9 هزار و 600 میلیارد تومان آن نیز مربوط به تملک دارایی های مالی بوده است.

وی در خصوص عملکرد هفت ماهه در بودجه گفت: در خصوص اعتبارات هزینه ای حدود 88 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی 92 درصد محقق شده است. در مورذد تملک دارایی های سرمایه ای، حدود 11 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار بوده است که یعنی 40 درصد اعتبارات تخصیص یافته است. تملک دارایی مالی نیز 3500 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته ایم.

عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره یک دوره 13 ساله گفت: در طی سال های 1381 الی 1393 حدود 6838 طرح عمرانی با اعتباری برابر 40 هزار میلیارد تومان قرار بوده است، خاتمه پیدا کنند که این یعنی هر سال 526 طرح عمرانی با اعتباری برابر 3 هزار میلیارد تومان قرار بوده است، افتتاح شود. 

فیاضی درباره طرح هایی که خاتمه یافته است، خاطرنشان کرد: از تعداد اولیه 1644 طرح با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان خاتمه یافته و این یعنی به طور میانگین 126 طرح با اعتباری برابر 390 میلیارد تومان خاتمه پیدا کرده است. این تعداد حدود یک چهارم طرح هایی است که باید انجام می شده است. 

عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به طرح های جدید اشاره کرد و بیان داشت: درحال حاضر 1715 طرح جدید با اعتباری برابر 50 هزار میلیارد تومان داریم. بنابراین 90 هزار میلیارد تومان از طرح های قبلی باقی مانده است که با این 50 هزار میلیارد تومان و اعتبارات سال جاری را هم به آن اضافه کنیم، نزدیک 200 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم تا کارها به پایان برسد.

مهندس پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمر عنوان داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 1800 پروژه نیمه تمام استانی داشتیم که اگر تا ده سال آینده کل اعتبارات جدید را برای همان پروژه ها هزینه کنیم، شاید به اتمام برسانیم. البته خوشبختانه حدود 800 پروژه در دو سال گذشته از این طرح ها به بهره برداری رسیده است. اما عمده پروژه های اصلی مانده است.

وی ادامه داد: فکر می کنم بیش از هزار میلیارد تومان فقط پروژه های نیمه تمام استانی نیازمند اعتبار است که خیلی از این پروژه ها به دلیل اینکه زمان زیادی برده است، کیفیت اصلی خودشان را هم از دست داده اند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیویه و بویر احمر سیاست دولت را اختصاص اعتبار به پروژه هایی که درصد فیزیکی بالایی دارند، عنوان کرد و بیان داشت: در سال اول دولت، پروژه های بالای 70 درصد در اولویت است و بعد از آن در سال های بعد این موضوع رشد پیدا می کند.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی این است که پروژه جدید تا جایی که ممکن است آغاز نشود. در قبال این 800 پروژه ای که در این دو سال به اتمام رسانده ایم، کمتر از 70 پروژه کلنگ زنی شده است که به نسبت پایین است.

در ادامه مهندس علیرضا خسروی با بیان اینکه افزایش دستگاه های نظارتی باعث سخت شدن کار می شود، گفت: دستگاه های نظارتی مختلفی داریم؛ دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، مجلس شورای اسلامی و بخش های دیگری که کار نظارت را انجام می دهند.

وی افزود: مجلس می تواند بر پروژه های نیمه تمام نظارت کند اما جزو وظایف اصلی آن نیست. مجلس وقتی قانونی را تصویب می کند می تواند در همان قانون نظارت کند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: امسال از رهبری اجازه گرفتیم که مجلس 500 میلیون دلار برای آب رسانی به روستاهایی که نزدیک به هم هستند، استفاده کند. جلساتی هم با وزارت نیرو داشتیم و آنها 900 روستا را به ما معرفی کردند. حرف ما این است که شفاف سازی لیست روستاها را اعلام کنید تا بعدا بتوانیم بر آنها نظارت کنیم. 

یادآور می شویم؛ برنامه "گفت‌وگوی اقتصادی" شنبه تا چهارشنبه از رادیو گفت‌وگو به روی آنتن می رود و فایل صوتی آن برای علاقمندان در تارنمای شبکه موجود است.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 ویژگی ها و شاخصه های خاص شهرستان شوش  [ سه شنبه، 8 مهر ماه، 1393 ] 1545 مشاهده
 تکذیب یک مصاحبه توسط دهیار روستای بیت یباره  [ چهارشنبه، 1 ارديبهشت ماه، 1395 ] 943 مشاهده
 شوش آماده استقبال از مسافرین نورزی است  [ پنجشنبه، 20 اسفند ماه، 1394 ] 892 مشاهده
 بزرگترین تعزیه میدانی کشور در شوش اجرا شد  [ سه شنبه، 13 آبان ماه، 1393 ] 3288 مشاهده
 گزارش کامل روز اول ثبت نام کاندیداها در شوش  [ شنبه، 28 آذر ماه، 1394 ] 2228 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب