امروز:  پنجشنبه، 6 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 8996      ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 25 آذر ماه، 1394 - 03:30   ._PRINT.  



شوش - ایران اُنا: روش تدریس در واقع راه به ثمر رساندن انتقالات علمی است، هر اندازه محتوی دروس سنگین تر باشند،روشهای تدریس نیز ظریف تر می شوند. از نظر جمعیت تحت پوشش هم، دانشگاه حالت خاصی پیدا می کند.



ایران اُنا بررسی کرد: دانشگاه -4- روش تدریس

استاد جعفر دیناروند - رئیس مرکز بررسی های اجتماعی ایران اُنا:

دانشگاه از بسیاری جهات با مراکز دیگر علمی متفاوت است.

نیروی انسانی،محتوای درس،روابط انسانی،انتظارات،ماده ی درسی و روش های تدریس از جمله مهم ترین آن ها محسوب می شوند.

روش تدریس در واقع راه به ثمر رساندن انتقالات علمی است.

هر اندازه محتوی دروس سنگین تر باشند،روشهای تدریس نیز ظریف تر می شوند. از نظر جمعیت تحت پوشش هم ،دانشگاه حالت خاصی پیدا می کند.افرادی تحت نام دانشجو که از نظر شرایط سنی از بحران ها گذشته اند و در حالت آرامش روانی به کسب علم و دانش می پردازند.با دنیایی پر از امید و آرزو،تازه نفس،آماده ی جهش علمی و هزاران نکته ی پیش رو،وارد صحنه می شوند.

اگر این امیدها ناامید شوند چه می شود؟چه کسی مسئول است؟علت آن چیست؟چرا چنین اتفاقاتی روی می دهند؟این ها احتمالاتی است که یک برنامه ریز در مقابل خود می بیند و یک مصلح در جهت حل، انتخاب می کند.شکی نیست که قضیه چندین مورد دارد.اما از بابت انتقال و کسب معلومات،روش های تدریس یک نکته ی مهمی است.

از باب کسب معرفت که اساس یادگیری است باید گفت که وضعیت در دانشگاه با دیگر مراکز متفاوت است.در این مکان با نیروهایی روبرو هستیم که با نیت  کسب علم وارد دانشگاه شده اند.این یک شانس بزرگ  است.

برای باغبان هیج توفیقی بالاتر از زمین آماده،هوای خوب،بذر توانا و اب مناسب نیست.اینکه محصول چه خواهد شد؟بحث بعد از عمل است.به نظرم می رسد که در روش تدریس نکات مهمی وجود داشته باشند که من آنها را اساس کسب معرفت می دانم و فکر می کنم حرکت بر اساس آن ها معنا دار خواهد بود.یادمان باشد که در کجا و با چه کسانی روبرو هستیم؟اساس کسب علم عبارتند از:

الف:اساس اول :آمادگی دانشجو در کسب علم است ،زیرا معرفت گرفتنی است نه دادنی.

ب:اساس دوم :پذیرش دانشجوست لذا آمادگی استاد هم جهت پذیرش مهیا باشد.

ج:اساس سوم:ماده ی معرفتی(نوع علم)است که هم مورد علاقه ی دانشجو و هم استاد باشد.

د:اساس چهام:ایجاد سئوال در دانشجوست. چرا مردان بیشتر از زنان  موهای خود را می ریزند و چرا این ریزش از جلوی سر آغاز می شود؟

ذ:اساس پنجم :راهنمایی در پاسخ یابی است نه پاسخ صریح  دادن.

ر:اساس ششم:ایجاد امید در یافتن پاسخ هاست و تمر کز بر توانایی ها ست نه ناتوانی.

ز:اساس هفتم:تایید به جای تشویق در یافتن پاسخ های صحیح و تاکید بر توانایی های جدیداست.

ژ:اساس هشتم :استمرار حرکت علمی با ایجادزمینه ی ارائه در محافل علمی به وسیله ی دانشجوست.

این روش می تواند به شکل های مختلف اجرا شود که در صورت لزوم قابل تقدیم است. اصول و مبنی این روش فعالیت طالب علم و یافتن مستقیم پاسخ ها از طریق خود اوست.ما بنیان روش تدریس را بر خودیابی می دانیم.دانشجویان باید از قبول پاسخ های آماده بری باشند.روش تدریس باید افکار را به حرکت درآورد و اندیشه های دانشجو را وادار به تلاش نماید.روش تدریس وظیفه اش ساختن زمینه های ابتکاری و اکتشافی است.

بدون شک روش های تدریس نمی توانند ثابت باشند.گویی در بعضی از دانشگاه های ما وضعیت به صورت تاریخی نگریسته می شوند.همان روش هایی که پدران ما داشته اند دوباره تکرار می شوند.ما این حقیقت را درک کرده ایم که موثرترین روش های تدریس حرکت دهنده ترین آن هاست.اگر دانشجو با روشی، تحریک و تشویق به کسب علم و دانش نشود و بدین شکل به رضایت درونی دست نیابد، راه رفته را انحرافی طی کرده ایم.

در روش های تدریس خودکفایی اساسی برای کوشش های دانشجوست و بر همین اساس است که اتکای محض به استاد برای انتقال معلومات و دانش ها چندان طرفدار ندارد.روش هایی که به کاشف بودن دانشجو کمک می کند و او را به سمت استفاده از خلاقیت های خویش رهنمود می سازد.ما روش های تدریس را صرفا معرفی علم و انتقال از فردی به نام استاد به افرادی به نام دانشجو نمی دانیم.راه گذر دانشجو از وضعیت موجود به مطلوب است.امید ما در روش های تدریس خودکفایی جامعه است.آرزویی که متاسفانه چندان بدان خوشبین نیستیم.



 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 آسیب های اجتماعی - پیشگیری  [ چهارشنبه، 1 بهمن ماه، 1393 ] 1782 مشاهده
 دانشگاه -3- دانشگاه کدام است؟  [ دوشنبه، 16 آذر ماه، 1394 ] 1109 مشاهده
 آسیب های اجتماعی - اصول شناخت  [ يكشنبه، 27 مهر ماه، 1393 ] 1035 مشاهده
 دین ورزی در عصر حاضر  [ شنبه، 23 خرداد ماه، 1394 ] 1960 مشاهده
 تربیت در عاشورا: زندگی نامه ی امام حسین(ع)  [ جمعه، 5 دي ماه، 1393 ] 2426 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب