تاریخ : چهارشنبه، 8 دي ماه، 1395
موضوع : اخبار شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

شوش - ایران اُنا: کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز چهارشنبه برای چندمین بار دست به تجمع زدند.



به گزارش ایران اُنا از شوش، تعدادی از کارکنان بازنشسته این شرکت که صبح چهارشنبه مقابل اداره مرکزی نیشکر هفت تپه تجمع کرده اند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ،کارکنان بازنشسته این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در بلاتکلیفی شغلی بسر می برند.

آنان افزودند: 130 نفر از بازنشستگان این شرکت بعضا با گذشت 9 ماه هنوز مطالبات سنوات بازنشستگی خود را دریافت نکرده و شرکت مذکور نیز اقدامی در این راستا نمی کند.

تعدادی از کارکنان بازنشسته این شرکت با تجمع در مقابل انبار شکر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای ساعتی مانع بارگیری شکر شدند.

کارگران نی بر این شرکت نیز در 10 روز گذشته در چند نوبت در این شرکت دست به تجمع زدند.

پرداخت نشدن حقوق و تاخیر در پرداخت آن ، مشخص نبودن وضعیت شغلی همچنین پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران طرف قرار داد از جمله مواردی است که بارها موجب برپایی تجمع اعتراض آمیز در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شده است.

تعداد افراد شاغل در این واحد بزرگ کشت و صنعت حدود چهار هزار نفر اعلام شده است که در بخش های مختلف به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن پیش با ظرفیت اسمی 100 هزار تن شکر سفید راه اندازی شد.

این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/11211/-بلاتکلیفی-کارکنان-بازنشسته-نیشکر-هفت-تپه-8-10-1395