تاریخ : دوشنبه، 18 بهمن ماه، 1395
موضوع : اخبار شوش

پیدا کردن راه رسیدن به ولایت از نگاه میرشکاک

شوش - ایران اُنا: دکتر عبدالناصر میرشکاک معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: شوش به نام شهر شهیدان گمنام معروف است و شهدایش گمنام تر و شهدای منطقه ی آخرآسفالت و یا به عبارتی جنوب شهر به صورت خاص گمنام هستند و شهید مجید کعب عمیر یکی از این معدود شهدای خاص و گمنام ویژه است.



به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، روز یکشنبه 17 بهمن1395 ساعت 20:30 نوزدهمین شهد صلوات به نیابت شهید مجید کعب عمیر در مسجد امام رضا(ع) آخر آسفالت شوش برگزار شد .

به گزارش ایران اُنا از شوش، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول  ضمن قدر دانی از بانیان برگزاری مراسم و عرض تبریک به مناسبت دهه ی مبارک فجر ؛ تولد بی بی حضرت زینب را نیز تبریک گفت و خاطر نشان نمود : جادارد تولد بانوی دانا و اهل خرد و خردورز و خردمند اهل بیت(ع) ، نمونه و الگوی صبر و شکیبایی و دانش و ایستادگی در دیدگاه ولایی بی بی زینب کبری(س) و روز پرستار را خدمت همه ی برادران و خواهران تبریک عرض می کنم .

دکتر عبدالناصر میرشکاک افزود : دهه ، دهه ی مبارک فجر است ، ذکر و یاد و نام امام خمینی(ره) و شهداء و اون چیزی که امام و شهداء به خارش همه ی هستی خود را گذاشتند و امروز ما در زیر سایه ی رهبر معظم انقلاب و در کنار خانواده های عزیز ، ارجمند و سرافراز شهداء ، آزادگان و ایثارگران ؛ از نعمت آزادی و آزادگی و از نعمت دنیا و آخرت بهرمندی ؛ این نکته ای است  که هر روز و هر لحظه ای برای خودمان تکرار کنیم و به یادمان باشد که امروز در کنار هم  نشسته ایم مرهون آن مجاهدت ها و از خودگذشتگی های شهداء است .

میرشکاک در ادامه سخنان خود را با دو موضوع به صورت هم زمان ادامه داد و خاطر نشان نمود : موضوع شهداء و ولایتمداری ، دو موضوعی هستند که با استفاده از زیارت جامعه ی کبیره می خواهم به آنها بپردازم .

 شهری که به نام شهر شهیدان گمنام معروف است و شهدایش گمنام تر و شهدای منطقه ی آخرآسفالت و یا به عبارتی جنوب شهر به صورت خاص گمنام هستند و شهید مجید کعب عمیر یکی از این معدود شهدای خاص و گمنام ویژه است ، صبوری و آرامش این شهید را من از زمانی که 13 ساله بودم و در این منطقه زندگی می کردم را کاملا به یاد دارم و نباید انتظار داشته باشیم که همه ی شهدای ما عالم و دانشمند و ادیب و سخنور باشند و بحثی که می خواهم مطرح کنم سر همین موضوع است ، شما فکر نکنید که باید تمام شهدای ما مجتهد و عالم باشند و بعضی وقتها  رادیو و تلویزیون و یا مطبوعات وقتی می خواهند از زندگی نامه ی شهیدی فرازهایی را به سمع و نظر ما برسانند ، می گویند : « فلان شهید در خانواده ای کاملاًمذهبی دیده به جهان گشود . »  در صورتی که چنین نیست و ضروری ندارد که ما به خودمان دروغ بگوییم ، بلکه خدا نجاتشان داد و به واسطه ی آنها خداوند ما را نجات داد ، اینقدر موضوع را برای خودمان پرت می کنیم بعد  وقتی یکی از ماها لغزیشی پیدا می کند و گناهی را انجام می دهد می گوید من دیگر نمی توانم مثل شهداء باشم اینها فرشته بودند ؛ نه ؛ اینها آدم بودند ، آدم هایی مثل من و شما ؛ بعضی از آنها ، آنهایی که همسن من و یا بزرگ تر هستند نمی خواهم به شخصی نامی از کسی به زبان بیاورم ، سر همین محله ی آخر آسفالت عین بچه قرتی ها می ایستادند ؛ اما موقعی جنگ شد ، آن غیرتی که در درون داشتند مرد و مردانه ایستادند پای این انقلاب و این نظام مقدس ، برخی از آنها هم آدم های فرهیخته ای بودند ، مثلا سید سکر تفاخ یکی از آن فرهیختگان بود ، یک آدم دانا ، هر کسی که در کنارش بود لذت می برد که با ایشان هم کلام شود ؛ لذا قرار نبود که همه در یک ردیف و در یک صف باشند ؛ مورد در این منطقه ی آخر آسفالت داشتیم که همسایه ها از دست آنها آسایش نداشتند ، اما زمانی که وقتش رسید ، شدند آنی که یادگار ماندند و همان همسایه ها به شهادت آنها به عنوان افتخار برای منطقه افتخار می کردند .

دکتر میرشکاک سپس بخشی از زیارت جامعه کبیره را قرائت کرد و خاطر نشان نمود : هرکس از شما روی گرداند بدان که از دین خارج شده ، و در یک جمله هر کسی که کنار اهل بیت(ع) نبود اصلا به حق نخواهد رسید ، ادعای حق خارج از هم جواری با اهل بیت(ع) یک ادعای باطل است .

وی افزود : خداوند با اهل بیت(ع) ما را آزمایش می کند ؛ بخشی از آزمایشگاه خدا برای ما اهل بیت(ع) است و بخشی  هم دنیاست ، امام صادق(ع) می فرماید : « اسلام بر پنج چیز بنا شده است ، نماز ـ روزه ـ زکات ـ حج و ولایت » حال ممکن است بگویند که کدام یک از این 5 رکن مهم تر است / که در جواب باید گفت : « نماز که برای صغیر واجب نیست و برای فرد فرد واجب نیست ؛ و آدمی که بیماری داشته باشد و در شرایط حادی باشد روزه گرفتن بر او واجب نیست پس این هم برای فرد فرد واجب نیست و اگر کسی هم پول نداشته باشد که همه میدانید قشر عظیمی از جامعه بی بضاعت یا کم بضاعت هستند ذکات دادن بر آنها واجب نیست و از طرفی حج هم بر آنها واجب نیست اما  ولایت علی و اولاد علی در هیچ لحظه ای و و در هیچ شرایطی بر پیر و جوان ؛ زن و مرد ؛ بیمار و سالم ساقط نمی شود . کسی نمی تواند بگوید من مریض بودم یا علیل هستم  بی خیالی علی و اولاد علی شدم ، کسی حق ندارد چنین حرفی بزند ، در نتیجه اصل دین ولایت است .

وی برای پیدا کردن راه رسیدن به ولایت مثالی زد و اظهار داشت : معلمی به دانش آموزانش گفت :« آن نقطه را بین برف ها می بینید ؟ بروید و به آن نقطه برسید . » یکی از سمت چپ رفت ، دیگری از سمت راست رفت ولی سومی مستقیم رفت و به نقطه رسید ؛ معلوم به آن دانش آموزشی که مستقیم راه را طی کرده بود گفت : «ببینم ، چطور مستقیم رفتی و به آن نقطه رسیدی ؟  .» دانش آموزش گفت : « من جلوی پای خود را نگاه نکردم فقطبه آن نقطه ای که گفتید نگاه کردم و این که چیزی به عنوان مانع جلوی راهم باشد نگاه نکردم . با این مثال بدانید اگر چراغ راه ما علی و اولاد علی باشد مستقیم به سمت او می رویم ، کج و راست نمی شویم ، میان بر نمی زنیم ولی اونی که جلوی پایش را نگاه می کند که مبادا گربه شاخش بزند و امیر میرشکاک سخنرانی کند به او بگویند به او بگویند چپ گرایی یا راست گرا ، اصول گرایی یا اصلاح طلب ، یا این که سیاسی حرف زد و یا مذهبی سخن گفت ؛ ما یک رباعی گفته بودیم بعد یکی از دوستان که خواست آن را چاپ کند ولی چاپ نشد گفتم که به چه دلیل شعر مرا چاپ نکردی ؟ گفت : من که اصلا اهل چاپ شعر نیستم  . و من باید بگویم در محافلی که بحش شهداء باشند با افتخار شعر می سرایم و شعر خوانش می کنم و در واقع من منت می کشم که در چنین محافلی که مختص شهداست دعوت شوم ، هر کاری هم که داشته باشم قید کار را می زنم و می آیم .

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول  در ادامه تذکر به مدیر مسئول شوش نیوز داد که دقیق مطالب مرا منتشر کند که مجبور نشوم در دنیای مجازی پاسخ دهم و داستانی برای من درست شود که مدیر مسئول شوش نیوز ضمن تکذیب اضافه گویی در شوش نیوز گفت : « هرآنچه که گفته می شود به عنوان سند ضبط شده موجود است و تاکنون مطلب اضافی گفته نشده و همین صحبت های شما نیز در حال ضبط شدن است و خوشبختانه تا جایی که مقدور بوده گزارش را کامل در معرض دید مخاطبین قرار داده ایم  و هر کسی هم در دنیای مجازی از ما توضیح بخواهد اسناد موجود می باشد .»

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: برای رسیدن به  خداآگاهی  به صورت عام لازم است انسان از ناخودآگاهی به خود آگاهی برسد تا بتواند به خداآگاهی برسد .یعنی همان چیزی که امیرالمؤمنین می فرماید : « انسانی که نفس خودش را نشناسد یک انسان بسیط است » و این بسیط بودن ربطی به سواد ندارد ، ربط به پای منبر این و آن نشستن ندارد ، کما این که آن نگار عالمین حافظ گفت : « نگار من که به مکتب نرود و خط ننوشت /به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد » .

سپس علی کعب عمیر فرزند شهید مجید کعب عمیر بخشی از زندگی نامه و وصینامه ی پدر شهیدش را برای حاضرین مطرح نمود .

در پایان سند ختم یک میلیونی شهد صلوات به نیت شفای ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی  رضا جولا  با آرزوی شفای عاجل  ایشان به خانواده اش توسط مجمع اهل بیت(ع) اهدا شد .

شایان ذکر است بیستمین شهد صلوات هفته ی آینده یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 20:30 در منزل شهید علی ناصر واقع در انتهای بلوار مدرس غربی ـ خیابان میثاق پلاک  10 با سخنرانی  حجت الاسلام شیخ مجید آل معلا برگزار می شود .

شوش نیوز




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/11422/-پیدا-کردن-راه-رسیدن-به-ولایت-از-نگاه-میرشکاک-18-11-1395