تاریخ : جمعه، 22 بهمن ماه، 1395
موضوع : اخبار شوش

سخنی با مسئولان سازمان آب و برق شهرستان شوش

شوش - ایران اُنا: آیا در این برهه از زمان کشاورزی  که زراعت استراتژیک گندم احتیاج  به آبیاری دارد سزاوار است که هم سازمان آب و هم اداره برق چنین برخوردی با کشاورزان داشته باشند؟


سخنی با مسئولان سازمان آب و برق شهرستان شوش

کشاورزان شوش هم اکنون با پدیده ای بنام  قطعی برق روبرو شده اند
 
از فرماندار محترم شوش تقاضای بازبینی مشکلات کشاورزان و بخصوص قطعی برق چاه آب کشاورزان را داریم
 
به قلم غلامعباس اسلامی پناه
 
کشاورز پیشرو اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوش
 
شوش قطب کشاورزی خوزستان  به سه نوع بافت زمین کشاورزی تقسیم شده است که تمام طرحهای کشاورزی با توجه به مقتضیات کشاورزی در خور زمین های آن منطقه کشت می شود.
 
از نظربافت زمین به زمین رسی که درمرکزیت مرکز خدمات بن معلا، حر ریاحی و خلف مسلم و زمینهای ماسه ای  در مرکز خدمات سرخه و چنانه و زمینهای  ماسه ای و شوره زار مرکز خدمات شاوور و آهودشت.
 
پنج مرکز خدمات از نظر آبیاری  زیر شبکه آبیاری دز و قسمتی هم از رودخانه شاوور آبیاری می شود.
 
درمرکز خدمات سرخه و چنانه قسمتی کانال کشی تحت نظارت شبکه آبیاری کرخه و باتوجه به اینکه طرح تصحیح اراضی 550هزارهکتاری مقام معظم رهبری با آن همه هزینه که دولت تقبل  کرده است میطلبد که مسئولین کمی با ملایمت باکشاورزان برخورد داشته باشند که متاسفانه باکمبود آب و خشکسالی های اخیر کشاورزان متوسل به آبیاری سنتی از طریق چاه هایی که از گذشته با مجوز قانونی  حفر نموده اند می کنند و کشاورزان هم اکنون با پدیده ای بنام قطعی برق روبرو شده اند.
سوال؟
 
آیا در این برهه از زمان کشاورزی  که زراعت استراتژیک گندم احتیاج  به آبیاری دارد سزاوار است که هم سازمان آب و هم اداره برق چنین برخوردی با کشاورزان داشته باشند. 
 
میطلبد که کمی با کشاورزان  که قشر زحمت کش و بی توقع  جامعه هستند با ملایمت رفتار کنند و از بالا ترین مقام شهرستان جناب آقای نجاتی فرماندار محترم شوش تقاضا داریم که با بازبینی  مشکلات کشاورزان و بخصوص قطعی برق چاه آب کشاورزان  غرب کرخه دستوراتی مبنی بر همکاری لازم اداره برق شهرستان با کشاورزان  داشته باشند و از جناب  مهندس رحیمی نیا به عنوان رئیس انجمن کشاورزان  منطقه  پشتیبانی و پیگیری مشکلات کشاورزان منطقه غرب کرخه در موردهای قطعی برق باشند.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/11452/-سخنی-با-مسئولان-سازمان-آب-و-برق-شهرستان-شوش-22-11-1395