تاریخ : دوشنبه، 2 اسفند ماه، 1395
موضوع : استانها,اخبار اهواز

خوزستان مظلوم را دریابید

اهواز - ایران اُنا: از آنجا که خوزستان یک استان ملی است که با ثروت و ذخایر زیرزمینی فراوانش به کل کشور خدمات می‌دهد، توجه، نگهداری و حمایت از آن نیز باید با عزم و نگاه ویژه ملی باشد که تاکنون نبوده است.



خوزستان قلب تپنده ایران است.وقتی قلب خوب کار کند، سایر اعضا و جوارح بدن هم خوب کار می‌کند. خوزستان؛ این قلب تپنده ایران زمین هم در گذشته نه‌چندان دور و به‌واسطه برخورداری از ظرفیت‌های فراوان، عروس ایران و مظهر اولین‌های کشور بود؛ داشتن اولین چاه نفت، اولین تاسیسات آب و برق و فاضلاب و...، اما پس از جنگ تحمیلی و برای دفاع از ایران و مردم عزیز کشورمان، خوزستان تمام قد در مقابل دشمن ایستاد و زیرساخت هایش را یکی پس از دیگری از دست داد.

البته همه اینها درحالی بود که از خدمات رسانی این استان به کشور چه در آن زمان و چه تا به امروز کاسته نشد که نتیجه اش توسعه تدریجی کل کشور در سال‌های پس از جنگ تحمیلی بود، درحالی که زیرساخت‌های خوزستان همچنان مخروبه باقی ماند و اگر توجه‌ای هم به نوسازی و بهسازی آن شد، آن‌طور که باید، نبود.

از آنجا که خوزستان یک استان ملی است که با ثروت و ذخایر زیرزمینی فراوانش به کل کشور خدمات می‌دهد، توجه، نگهداری و حمایت از آن نیز باید با عزم و نگاه ویژه ملی باشد که تاکنون نبوده است. به‌عنوان مثال با آغاز خشکسالی از 10 تا 12 سال پیش در خوزستان و کاهش آب ورودی به استان، با بیابان زایی بزرگی در این خطه مواجه شدیم. این درحالی بود که همزمان شاهد دستکاری زیادی در طبیعت استان بودیم؛ از تاثیر جنگ تحمیلی در طبیعت و نخیلات و کشاورزی استان گرفته تا ساخت سدهای متعدد بزرگ و عظیم و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مثل نیشکر که گرچه منکر فواید این طرح‌ها برای کشور نیستیم، اما اثرات منفی آن فقط شامل حال خوزستان و مردم مظلوم آن شد.

اکنون و به دنبال هجوم گردوغبار و آلودگی بی سابقه هوای استان طی هفته گذشته، شاهد توجه ویژه شخص رئیس جمهور و دولت درخصوص رفع مشکل آلودگی هوای خوزستان بودیم. بر همین اساس طی چند روز گذشته و بویژه دیروز شاهد برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های خوبی برای مقابله با گردوغبار در خوزستان بودیم. به دستور اکید رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان، تمام امکانات و تجهیزات استان در اختیار استاندار قرار می‌گیرد. از جمله برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در این زمینه، نهالکاری و مالچ پاشی است که نهال‌های مورد نیاز خریداری و به همراه ماشین آلات وارد استان شده است.

از آنجا که ما 35 هزار هکتار مناطق فوق بحرانی داریم، قرار شد طی یک سال این گستره نهالکاری و مالچ پاشی شود. همچنین روز گذشته مصوب شد که سیستم برق رسانی و آب‌رسانی را مقاوم‌ترکنیم تا درصورت قطع برق شاهد قطع آب نباشیم.

از آنجا که امروز شاهد توجه و پیگیری جدی رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد نظام برای حمایت از خوزستان هستیم، مطمئنیم که برنامه‌های کوتاه‌مدت اجرایی خواهد شد و البته من بجد پیگیر خواهم بود که برنامه‌های میان مدت هم تا انتها اجرایی شود.

غلامرضاشریعتی

استاندار خوزستان




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/11509/-خوزستان-مظلوم-را-دریابید-2-12-1395