تاریخ : شنبه، 19 فروردين ماه، 1396
موضوع : استانها,اخبار اهواز,اخبار دزفول

آغاز بهسازی جاده بن جعفر دزفول

دزفول - ایران اُنا: معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: ایمن سازی و بهسازی جاده محمدبن جعفر از جاده های پرحادثه این شهرستان آغاز شد.



عبدالحسین پوررکنی افزود: با نشست هایی که برای حل مشکل جاده بن جعفر دزفول برگزار شد بهسازی و ایمن سازی این جاده در راستای کاهش تصادفات و رفع مشکلات ترافیکی آغاز شد .

وی افزود:یک محور از این جاده بعد از تالار مهستان به طول یک هزار و 200 می باشد که عرض آن از 9.5 متر به 17.5 متر افزایش می یابد و عملیات شانه سازی،زیرسازی و آسفالت آن نیز انجام خواهد شد وتابلوی جهت نما نیز در جاده نصب خواهد شد.

معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد:در مرحله دیگر نیز 2 هزار متر دیگر جاده بهسازی می شود و جاده 9.5 متری به 11.5 متر تعریض می شود که امیدواریم این عملیات تا 2 ماه آینده تکمیل شود.

پوررکنی بیان کرد:مجری این طرح سازمان عمران شهرداری و کارفرما اداره راه و شهرسازی می باشد و اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات حدود 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان دزفول ادامه داد: اعتبار انجام این پروژه 20 میلیارد ریال میباشد که کارفر انجام پروژه اداره راه و شهرسازی استان خوزستان و پیمانکار مجری طرح سازمان عمران شهرداری دزفول میباشد.

جاده دزفول - بن جعفر تا نقطه اتصال به جاده سراسری شوش به طول 14 کیلومتر به دلیل عرض کم ، فقدان سامانه روشنایی و وجود چند پیچ خطرناک از جاده های حادثه خیز شمال خوزستان است.

به گفته اهالی روستای بن جعفر تاکنون بیش از 41 نفر در حوادث مختلف رانندگی در این جاده جان باخته اند و تعدادی زیادی نیز مصدوم شده اند.

گفته می شود سالانه پنج نفر در حوادث متعدد رانندگی در این جاده جان خود را از دست می دهند و بیش از 40 نفر نیز مصدوم می شوند.

***اجرای طرح آسفالت روستای انجیرک

پوررکنی به ایرنا گفت:پس از اتمام آسفالت جاده آوج آسفالت جاده روستای انجیرک نیز اواسط همین هفته آغاز می شود و روکش آسفالت و ترمیم زیرسازی این جاده نیز انجام خواهد شد.

وی گفت:حدود 17 هزار متر مربع جاده روستای انجیرک در این عملیات لکه گیری،آسفالت و ترمیم خواهد شد.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/11683/-آغاز-بهسازی-جاده-بن-جعفر-دزفول-19-1-1396