تاریخ : شنبه، 11 شهريور ماه، 1396
موضوع : فرهنگی,اجتماعی,استانها,اخبار شوش,اخبار اهواز

رسمی غلط و مرگبـار

اهواز - ایران اُنا: رسوم گاهی اوقات آن‌قدر غلط و اشتباه است که افرادی را به کام مرگ می‌کشاند.



در این مطلب به رسم غلط تیراندازی در مراسم مختلف اشاره می‌کنیم، رسمی که عروسی‌ها را به عزا، شادی‌ها را به غم و حتی عزاها را تلخ‌تر می‌کند.

در این مراسم به شیوه‌ای دیرینه و قدیمی چند نفر اسلحه به دست مقابل کاروان عروسی و عزا دست به اسلحه تیراندازی می‌کنند و گاهی اوقات این تیرهای هوایی به کسی اصابت می‌کند و جنایتی ناخواسته را رقم می‌زند. گزارشی که می‌خوانید چند نمونه از این رسوم اشتباه است.

یک کشته و 4 مجروح

یکی از عروسی‌هایی که به عزا تبدیل شد مربوط به یک مراسم عروسی در شیراز بود که در این مراسم چهار نفر مجروح و یک نفر به کام مرگ کشیده شدند. ماجرا از این قرار بود که به پلیس اعلام شد به دنبال تیراندازی در یکی از محله‌های شیراز چهار نفر مجروح و یک نفر کشته شدند. ماموران بلافاصله خود را به محل رسانده و در تحقیقات مشخص شد تیراندازی در مراسم عروسی چنین اتفاق تلخی را رقم زده است. حادثه‌دیدگان در این مراسم همگی نوجوانان 14 تا 16 ساله بودند. عامل این جنایت که از محل متواری شده بود صبح روز بعد در یکی از محله‌های شیراز دستگیر شد.

تیراندازی در مراسم حجاج

این بار هم دختری به کام مرگ رفت و انگیزه و علت همانی بود که گفتیم؛ رسمی برای شادی. دخترک برای خداحافظی با پدرش که قصد رفتن به خانه خدا را داشت، در مراسم بدرقه او شرکت کرد، اما تیر یکی از افرادی که در این مراسم اقدام به تیراندازی کرده بود به صورتش خورد و دخترک در راه بیمارستان تسلیم مرگ شد.

زخمی شدن داماد

داماد نیز از این رسم جان سالم بدر نبرد و در مجلس عروسی اش همراه ده نفر دیگر در مقابل تیرهایی قرار گرفت که برای شادی شلیک شده بود. این حادثه در یک مجلس عروسی در شهر شوش رخ داد. 11 نفر در این عروسی بر اثر اصابت تیر اسلحه جنگی زخمی شدند که یکی از این مجروحان آقای داماد بود.

اهدای عضو

این بار طاها قربانی رسم غلط عروسی شد. طاها و خانواده‌اش برای شرکت در مراسم عروسی راهی یکی از روستاهای استان گرگان شدند.

عروس و داماد قصد ورود به مجلس را داشتند که مردان فامیل هر دو طرف اسلحه به دست مقابل آنها شروع به تیراندازی کردند، اما این تیرهای هوایی به چند نفر از شرکت‌کنندگان مراسم که یکی از آنها طاها بود اصابت کرد.

مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و معاینات نشان می‌داد که تیرهای اسلحه ساچمه‌ای پسرک را به کما برده است. طاها چند روز با مرگ جدال کرد، اما تائید مرگ مغزی او باعث شد تا خانواده طاها به اهدای عضو او رضایت دهند. به این ترتیب شرکت‌کننده عروسی با اهدای اعضایش جان چند نفر را نجات داد و خود به کام مرگ رفت.

تیری در قلب دختر

دختری که همراه خانواده‌اش در مراسم عزاداری شرکت کرده بود یکی دیگر از قربانیان این رسم اشتباه شد. هستی زمانی که همراه خانواده‌اش از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از اقوامشان به شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان رفته بود، قربانی فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم شد. در این مراسم سوگواری، چند نفر از پسران فامیل به رسم دیرینه با سلاح‌هایی که داشتند، شروع به تیراندازی هوایی کردند که ناگهان و به طور ناخواسته، لوله اسلحه یک جوان 20 ساله منحرف شد و گلوله‌اش، به قلب دخترک فرو رفت. به این ترتیب جوان 20 ساله راهی زندان شد و دخترک نیز به خاطر یک رسم غلط به کام مرگ رفت.

3 مجروح در مراسم خاکسپاری

در این حادثه عزاداران مراسم خاکسپاری هدف گلوله‌های تفنگ پسر جوانی قرار گرفتند که ناخواسته به سمت آنها شلیک کرد. این حادثه در نزدیکی مقبره سیدهادی شهرستان حمیدیه و در جریان مراسم ختم جوانی رخ داد. مرد جوان که با اسلحه کلاشینکف به صورت هوایی تیراندازی می‌کرد به اشتباه تیرهایش به سمت شرکت‌کنندگان در این مراسم رفت و یک زن و دو مرد را راهی بیمارستان کرد. خوشبختانه با اقدام به موقع کادر درمانی، هر سه مجروح این حادثه جان سالم به‌در بردند.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/12172/-رسمی-غلط-و-مرگبـار-11-6-1396