تاریخ : دوشنبه، 13 شهريور ماه، 1396
موضوع : ورزشی,اخبار شوش,اخبار اهواز

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

شوش - ایران اُنا: سید علیرضا قریشی رئیس هیات وزنه برداری خوزستان با اشاره به این که رشته وزنه برداری مثل فوتبال عمومی نیست و به طور تخصصی دنبال می شود، افزود: راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش و هفت تپه از اولویت های ماست.



رئیس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: اولویت کاری خود را به شهرستان هایی اختصاص می دهیم که زمینه وزنه برداری در آن مناطق وجود داشته اما تعطیل شده اند.

به گزارش ایران اُنا از شوش، سید علیرضا قریشی با بیان این که در شهرستان هایی نظیر سوسنگرد، هویزه و شادگان نیروی کارآمد برای راه اندازی این رشته وجود ندارد اظهار کرد: برخی از ورزش ها با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی و سابقه ورزشی آن منطقه به طور خودجوش رشد می کند ولی نمی توان انتظار داشت که تمام رشته های ورزشی در یک شهرستان در حد مطلوب و ایده آل باشند.

رئیس هیات وزنه برداری خوزستان ضمن اشاره به هیات های غیرفعال شهرستان های گفت: برخی از شهرستان های ما نظیر ماهشهر و خرمشهر در گذشته در رشته وزنه برداری بسیار فعال بودند اما به دلیل مشکلات مالی و عدم تجهیزات مناسب غیرفعال شدند. تجهیزات این رشته بسیار گران است مثلا یک دستگاه هارتر 200 میلیون ریال است.

وی با بیان این که وزنه برداری خرمشهر در دورن قبل از انقلاب فعال بود اما با شروع جنگ تحمیلی تعطیل شد، افزود: بنا داریم با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان و حمایت استاندار وزنه برداری شهرستانهای ماهشهر و خرمشهر را فعال کنیم.

قریشی با اشاره به این که رشته وزنه برداری مثل فوتبال عمومی نیست و به طور تخصصی دنبال می شود، افزود: راه اندازی وزنه برداری شهرستان های شوش و هفت تپه از دیگر اولویت های ماست.

وی از نام گذاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور به نام جام تدبیر و امید خبر داد و گفت: مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور در روزهای 10 تا 20 بهمن ماه به میزبانی اهواز برگزار می شود.

رئیس هیات وزنه برداری خوزستان در ادامه به میزبانی مسابقات بین المللی جام فجر اشاره کرد و گفت: برای سومین سال متوالی مسابقات بین المللی جام فجر با حضور 20 کشور از سراسر جهان طی روزهای 10 تا 20 اسفندماه دراهواز برگزار می شود.

وی در پایان به حضور سه ورزشکار خوزستانی در اردوی تیم‌ ملی وزنه‌ برداری نوجوانان کشور اشاره کرد و گفت: علیرضا منصوری، مهدی خلجی و فربد نقدی ‌پور از خوزستان به اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان که از 13 شهریورماه در مجموعه کبکانیان تهران برگزار می شود، دعوت شدند.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/12187/-راه-اندازی-وزنه-برداری-شهرستان-شوش-13-6-1396