تاریخ : شنبه، 4 فروردين ماه، 1397
موضوع : اخبار شوش,اخبار اهواز

اقتصاد مقاومتی باید متکی بر تولید داخل باشد

شوش - ایران اُنا: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت: وقتی از کالای ایرانی حمایت بشود یعنی تقاضا برای کالای ایرانی زیاد است و وقتی تقاضا زیاد بشود تولید کننده وادار به تولید، توسعه، اشتغال بیشتر ، و یا راه اندازی کارخانجات جدید و بیشتر می شود.



استاندار خوزستان با بیان اینکه اکنون 65 درصد کالاهای مورد نیاز ادارات خوزستان از تولیدکنندگان استانی انجام می شود گفت: کمیته ای در حال رصد خرید اداره ها و دستگاه های اجرایی خوزستان است.

غلامرضا شریعتی شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایران اُنا افزود: ازسال های قبل کمیته ای برای استفاده از کالای ایرانی و تولیدات استان در استانداری تشکیل شده و طبق رصد و بررسی ها، 65درصد خرید ادارات استانی از کالای های داخل استان است ومرتب این کمیته درحال رصد است.

وی با بیان اینکه باید از کالای ایرانی حمایت کنیم گفت:این پیام و شعارسال رهبری ادامه شعارهای سال های گذشته است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی متکی بر درون و تولید داخل است که منجر به تولید و اشتغال می شود و حمایت ازکالای ایرانی درهمین راستاست.

شریعتی اظهار کرد:وقتی از کالای ایرانی حمایت بشود یعنی تقاضا برای کالای ایرانی زیاد است و وقتی تقاضا زیاد بشود تولید کننده وادار به تولید، توسعه، اشتغال بیشتر ، و یا راه اندازی کارخانجات جدید و بیشتر می شود.

وی ادامه داد: هرچه تقاضا برای خرید کالای داخلی بیشتر داشته باشیم تولید و کالای ایرانی بیشترخواهد شد و اشتغال بیشتری خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این موضوع حلقه های یک زنجیر هستند و ما باید در این مسیر گام برداریم گفت: باید تولید داخل را بیشتر و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی بکنیم و اشتغال موثری و جدی تری در کشور و خوزستان فراهم کنیم.

گفت و گو از خبرنگار ایران اُنا: مجتبی پناهی




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/12825/-اقتصاد-مقاومتی-باید-متکی-بر-تولید-داخل-باشد-4-1-1397