تاریخ : شنبه، 17 اسفند ماه، 1398
موضوع : اجتماعی,اقتصادی

الکل و ماسک، «کالای اساسی» شدند

تهران - ایران اُنا: یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه این وزارتخانه، الکل و ماسک جزو کالاهای اساسی مردم محسوب شده‌اند.



فریبرز حسامی با بیان این مطلب، افزود: در حوزه تولید الکل و مواد ضد عفونی در استان لرستان مشکلی نداریم اما متأسفانه در مرحله توزیع شاهد نابسامانی‌های زیادی هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد ناظران سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت در کارخانه‌های مواد ضد عفونی به صورت مستمر حضور دارند، افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته از امروز به بعد تمامی محصولی که از کارخانه‌های الکل سازی خارج می‌شود بایستی مجوز دانشگاه‌های علوم پزشکی را دارا باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت لرستان بیان کرد: فروش هر گونه الکل بدون مجوز و در درب کارخانه‌ها ممنوع بوده و به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

حسامی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، الکل و ماسک جز کالاهای اساسی مردم محسوب شده‌اند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چند روز آینده مشکل کمبود این مواد رفع می‌شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر الکل ۷۰ درصد ۳۴ هزار تومان است همچنین الکل ۹۶ درصد نیز با قیمت ۳۶ هزار تومان بایستی به فروش برسد.




منبع این مقاله : :خبرگزاری ایران اُنا | اخبار ویژه ایران و خوزستان
آدرس این مطلب : http://iranona.ir/13278/-الکل-و-ماسک،-«کالای-اساسی»-شدند-17-12-1398