امروز:  يكشنبه، 8 مهر ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1265      ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 20 تير ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



رئیس شورای اسلامی شهرستان بجستان:

جوهر اقتدار و امنیت کشور «ولایت فقیه» است

ایران انا: حسین سرباز رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر بجستان تاکید کرد: جوهر اقتدار و امنیت کشور «ولایت فقیه» است.



شورای اسلامی شهر بجستان از توابع استان خراسان رضوی، بر پایه رصد و پژوهش پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا)، حائز شرایط انتشار گزارش عملکرد خود در ایران انا بود و شورای اسلامی تلاشگر شناخته شد.

بر اساس شاخصه های این رسانه و ارزیابی صورت گرفته از عملکرد شوراهای اسلامی شهر 27 استان کشور، جهت پیاده سازی و انتشار گزارش عملکرد، شورای اسلامی شهر بجستان به عنوان یکی از شوراهای اسلامی تلاشگر کشور انتخاب شد.



ایران انا یک پایگاه خبری غیر دولتی، دارای مجوز رسمی فعالیت و مستقل است و هیچ گونه وابستگی و ارتباطی با نهاد های دولتی مرتبط از جمله وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و... ندارد و برسی صورت گرفته از عملکرد شوراهای اسلامی شهر توسط گروه پژوهش های خبری این رسانه صورت گرفته است.


مهدی نسایی رئیس، علیرضا عطاریان نایب رئیس، حسین سرباز دبیر اول شورای اسلامی شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان، سید کاظم مرجانی خزانه دار و حسن باغبان دبیر دوم شورای اسلامی تلاشگر شهر بجستان می باشند.


حسین سرباز رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر بجستان فرزند عبدالرزاق متولد 15/ا/1347 می باشد و دوران تحصیلات ابتدایی خود را در روستای کامه ازتوابع شهرستان بجستان و تحصیلات راهنمایی و متوسطه را در شهر بجستان گذرانده است.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1372 به پایان رسانید و توانست تحصیلات تکمیلی را در رشته مدیریت اجرایی (MBA) در مشهد در سال 1391 به اتمام برساند.

سرباز مدت 12 سال در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح (مراکز تحقیقاتی صنایع ویژه و مرکز طب کار صنایع دفاع خراسان و مسئول بهداری صنایع دفاع) خدمت نموده است و در سال 1383 پس از در گذشت فوت پدرش به زادگاه خود شهر بجستان منتقل گردید و به عنوان سرپرست اورژانس منطقه ی بجستان مشغول به کار شد، در دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهرستان بجستان انتخاب گردید و در حال حاضر نیز به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر بجستان در حال فعالیت می باشد.

حسین سرباز در گفت و گوی اختصاصی با ایران انا ضمن اظهار نظر در خصوص مسائل کشور به تشریح بخشی از عملکرد شورای اسلامی شهر بجستان پرداخت که مشروح این مصاحبه با عنوان "ویژه نامه شورای اسلامی تلاشگر شهر بجستان" در پی می آید.


 


رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر بجستان در ابتدای سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه جوهر اقتدار و امنیت کشور «ولایت فقیه» است، گفت: با سلام و درود به ارواح پاک انبیاء، ائمه اطهار، شهدای گرانقدر، امام شهداء و درود بر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امامت امت و ولایت امر حضرت امام خامنه ای و نیز آرزوی توفیق برای مسئولین و خادمان نظام، پروردگار متعال را سپاس گذاریم که توفیق خدمتگذاری به مردم شریف شهر زیبای حاشیه کویر را به ما عنایت فرمود تا با تلاش جمعی و بهره گیری از امکانات موجود خدمات مطلوبی را به شهروندان گرامی ارائه نمائیم.

حسین سرباز ادامه داد: با توجه به این که بجستان دروازه  جنوبی آستان قدس رضوی است آرزوی ما این است که بتوانیم میزبانان خوبی برای زائرین علی بن موسی الرضا ( ع) بوده و آرزوی دیگرمان برای همه شهروندان، زندگی در شهری اخلاقی، زیبا، ایمن، شاد، آباد و توسعه یافته می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بجستان افزود: این آرزو ها از جنس رؤیا و شعار نیست، بلکه اهداف به دقت برنامه ریزی شده ای هستند که با قاطعیت و پشتکار در جهت تحقق آنها تلاش می کنیم و خواهیم کرد،  بسیاری از آرزو ها امروز به واقعیت تبدیل شده است و امیدوارم و بر این حقیقت خویش تعهد و باور دارم که بجستان درآینده شهری بسیار فراتر از رویاهای امروز ما خواهد بود، به امید آن که در سایه همدلی و همراهی همه شهروندان و مسئولان توسعه بجستان را به نظاره گر باشیم.

وی بیان داشت: شهرستان بجستان با وسعتی بالغ بر 3700 کیلومتر دارای  دو بخش مرکزی و یونسی و چهار دهستان در جنوب غربی استان خراسان رضوی واقع است.

عضو شورای اسلامی شهر بجستان خاطر نشان کرد: مجموع روستاهای دارای سکنه 41 مورد بوده که 7 روستا در مناطق کویری و سایر آنها در کوهپایه قراردارند، عمده فعالیتهای اقتصادی روستاها کشاورزی و دامداری و حمل و نقل می باشد.

حسین سرباز اظهار داشت: شغل اکثر جوانان در روستاها نانوایی در تهران و شهرستانها بوده که به عنوان شغل مکمل در اکثر ماههای سال آنها را مشغول بکار نموده و درآمد خانوارها را تشکیل می دهد، این موضوع و پدیده خشکسالی سالهای اخیر امنیت اقتصادی و اجتماعی را به مخاطره انداخته و عملاً نیمی از سال جمعیت فعال روستاها در مهاجرت بسر می برند .

رئیس شورای اسلامی شهرستان بجستان تصریح کرد: اجرای طرحهای اقتصادی موجب گشته تا بدلیل افزایش هزینه ها در کلان شهرها، جوانان به سرمایه گذاری در موطن خود متمایل شده و به مرور روستاها به کانونهای اقتصادی فعال مبدل خواهند شد، از سوی دیگر نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیانگر این است که جمعیت شهری و روستایی در این شهرستان برابر است.

حسین سرباز در ادامه گفت و گوی اختصاصی با ایران انا اذعان داشت: مهمترین محصولات منطقه عبارتند از زعفران، انار، نعناع، شیر، مرغ گوشتی، سنگهای تزئینی، آنقوزه، ذرت علوفه ای، کلزا، گندم و جو و خشکبار می باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بجستان در خصوص مشاغل غالب این شهرستان نیز گفت: نانوایی، کامیونداری و رانندگی جاده، بورس زعفران، دامداری (سبک و سنگین ) و کارگران ساختمانی و راهسازی که بیش از 80 درصد شاغلان را به خود اختصاص داده  است.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بجستان بیش از سایر گروهها می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بجستان در بخش دیگری از گفت و گوی خود با اشاره به این رهنمود بنیانگذار کبیر انقلاب که «ما وظیفه اسلامی و انسانی داریم، کارهایی که در جمهوری اسلامی شده است، به مردم بگوئیم تا شیاطین نگویند کار نشده است»؛ افزود: مقام معظم رهبری نیز فرمودند «رایحه طیبه تلاش برای خدمت مخلصانه در فعالیتهای انجام شده به خوبی استشمام می شود و همه سازمانهایی که نظیر شهرداری ها با مردم تماس دارند، خدمتگذاری صادقانه را هدف اصلی طرح ها و اقدامات خود قرار بدهند.»


حسین سرباز در ادامه بخشی از عملکرد 5 ساله شورای اسلامی شهر بجستان را تشریح کرد که اهم این افدامات به شرح زیر می باشد:

1- ارتقاء بخش به شهرستان در سال 1386.


2- پیگیری در جهت رفع مشکل جوانان و ساماندهی مسکن مهر در قالب تعاونی (امین سازه، مهر سایه بان، مهر سازه، مهر فرهنگیان و...) و واگذاری زمین و جذب اعتبارات مسکن مهر در قالب گروهی و فردی.


3- تدوین نقشه جامع شهر و تصویب آن در شورای عالی شهر سازی با چشم انداز 20 ساله.


4- اهداء زمین به ادارات بنیاد مسکن، شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره ثبت احوال، مساجد و مراکز خیریه و...


5- احداث 6 پارکینگ در سطح شهر (تملک، خاکبرداری، تسطیح، آسفالت، جدول بندی و...).


6- تعریض خیابان و احداث بلوارهای (امام خمینی، بلوار کارگر، بلوار مطهری، بلوار معلم، خیابان خرمشهر، 7تیر و 12فروردین ) که در قالب توافق و تملک  زمینهای مسیر، بهسازی، روشنایی، جدولگذاری، آسفالت و فضای سبز).


7- احداث و بهسازی میادین سطح شهر (امام رضا (ع)، فردوسی، گلها، طالقانی، شهید بهشتی و صاحب الزمان (عج)).


8- افزایش فضای سبز شهری با احداث پارکهای محله ای داخل شهر با مبلمان زیبا (پارک معلم، پارک مطهری، پارک جنب بیمارستان، پارک شهرک شریعتی ، پارک خیابان 22 بهمن، پارک 7 تیر و ...)
.

9- تصویب بافت فرسوده شهر و جذب  میلیاردها تومان وام با بهره 4% از طریق ساخت و ساز و احیای بافت فرسوده شهری
.

10- پیگیری و مساعدت در خصوص و استقرار دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد (تملک 3 هکتار زمین).

11- احداث تأسیسات موتوری و تجهیز و تکمیل آتش نشانی.

12- ایجاد منابع مالی با احداث کارخانه آسفالت و جایگاه CNG  در محل ورودی فردوس و باغ اناری به مساحت 20هکتار.

13- توسعه و افزایش چشمگیر سه برابری وسائط  نقلیه شهرداری.

14- اهتمام مقوله گردشگری و جذب اعتبارات در سطح شهرستان و منطقه نمونه گردشگری و روستای اسوه  فخر آباد.

15- برگزاری همایش ها و مراسم های فرهنگی متنوع در مناسبت های مختلف.

16- حمایت از باشگاه های ورزشی و پیگیری در جهت احداث استخر شنا و نصب وسایل بدنسازی در پارک ها و ایجاد میدان ورزشی چمن مصنوعی در پارک مطهری.

17- مساعدت به گروه های فرهنگی، هنری، ورزشی و...

18- پیگیری و مساعدت در بهسازی آرامگاه مزار شهداء و شهدای گمنام.

19- احداث دیوار ساحلی در مسیر رودخانه داخل شهر.

20- احداث بازار روز در مکانی اختصاصی به مساحت حدود 7000 متر مربع.

21- توجه به مبلمان شهری، نصب المان ها و تندیس ها در سطح شهر و موزائیک فرش نمودن پیاده روها.

22- آسفالت خیابان ها و معابر (شریعتی، معلم، مطهری، خرمشهر) و کوچه های داخل شهر.

23- پیگیری و مساعدت پروژه آبرسانی سطح شهر (آب شرب).

24- همکاری و مساعدت پروژه گاز رسانی شهری.

25- ایجاد و بازسازی سرویس های بهداشتی سطح شهر و مساجد.

26- پیگیری در زمینه ی جذب سرمایه گذار و احداث شهرک صنعتی.

27- پیگیری در خصوص اجرایی شدن مصوبات سفرهای رئیس جمهوری.


رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر بجستان در بخش پایانی گفت و گوی خود بیان داشت: مسؤولیت در نظام مقدس اسلامی امانتی است الهی که از سوی مردم به ما سپرده شده، لذا با نصب العین قراردادن توصیه های مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و با برخوردی خوش و عدالتمندانه از هیچ کوششی دریغ نداشته باشیم و به برکت لطف خداوند  شاهد حضور دولتی هستیم که توجه به مناطق محروم را از افتخارات خود میداند و گامهای بلندی را در راستای عزت و سربلندی ایران اسلامی برداشته است .

حسین سرباز در خاتمه گفت: از مساعدت و راهنمایی های نمایندگان محترم وقت، استاندار محترم، معاونین و مدیران کل استانداری خراسان رضوی، مسؤولین محترم شهرستان، شهردار محترم، کارکنان زحمتکش شهرداری و سایر همکارانم در شورای اسلامی شهر کمال تشکر دارم و برای همه از درگاه ایزد منان در این ماه با برکت آرزوی عافیت و عاقبت به خیری دارم .






انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1249-91


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تحریم های جدید نشان دهنده دروغگویی 1+5 است  [ جمعه، 16 تير ماه، 1391 ] 5357 مشاهده
 آیت الله خوشوقت به ملکوت اعلی پیوست  [ چهارشنبه، 2 اسفند ماه، 1391 ] 1177 مشاهده
 چرا 110 نماینده مجلس هشتم نمره قبولی نگرفتند؟  [ سه شنبه، 16 اسفند ماه، 1390 ] 5428 مشاهده
 دولت، رقابت، مافیا  [ دوشنبه، 16 مرداد ماه، 1391 ] 4635 مشاهده
 تاکید در برخورداری ایران از انرژی هسته ای  [ يكشنبه، 31 ارديبهشت ماه، 1391 ] 4483 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب